پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

از ایجاد مناطق آزاد مشترک ایران و همسایگان چه خبر؟

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، آخرین خبرها درباره شکل گیری مناطق آزاد مشترک میان ایران و کشورهای همسایه را تشریح کرد.

احمد جمالی گفت: ایجاد مناطق آزاد مشترک از سیاستهای راهبردی دولت سیزدهم در روابط بین‌الملل به ویژه ارتباط با همسایگان مرزی و کشورهای آسیایی است .

جمالي با اشاره به دستورات رئيس جمهور در ششمين اجلاس سران كشورهاي حاشيه خزر و معاون اول رئيس جمهور برای تقويت همكاري‌هاي تجاري- اقتصادي بين كشور‌هاي حاشيه خزر بویژه در حوزه توسعه کریدورهای ترانزیتی افزود: به همین خاطر موضوع ايجاد مناطق آزاد مشترک، در دستورکار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی قرار گرفت.

وي بابیان اینکه مناطق آزاد تجاري – صنعتي و ويژه اقتصادي مشترك، نسل‌جديد مناطق آزاد هستند گفت: اهداف تشکیل این مناطق كه بين دو يا چند كشورایجاد می شوند، تسهيل تجارت و سرمايه‌گذاري، با اعمال شرايط ترجيحي در تجارت و ارائه مشوق‌هاي سرمايه‌گذاري و همچنين معافيت‌هاي مالياتي و گمركي است .

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بابیان اینکه در این مناطق کالاهای تجاری و صنعتی بصورت سهل‌تری در سیستم حمل و نقل بین‌المللی مبادله می شوند افزود: همچنین با ایجاد این مناطق شاهد تشویق سرمایه‌گذاری‌های مشترک، تبادل بهتر داده‌های مشترک اقتصادی، امکان ایجاد پنجره واحد مشترک، ظرفیت‌سازی و استفاده از دانش و تجربیات مناطق آزاد کشور طرف مقابل و اشتغال‌زایی پایدار خواهیم بود .

جمالی ادامه داد: به همین خاطر عصر چهارشنبه جلسه‌ای با حضور دستگاههای ذیربط دولتی در حوزه تجارت بین‌الملل و سرمایه‌گذاری و با هدف بحث و بررسی پیرامون شکل‌گیری مناطق آزاد مشترک در محل دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.

وي افزود: در این جلسه منافع ایجاد این مناطق در افزایش وتنوع صادرات کشورمان، ارتقاء و تسهیل سیستم حمل و نقل بین کشورها، افزایش روند سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری بررسی شد.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در این جلسه مقرر شد، مطالعات مربوط به شکل‌گیری مناطق آزاد مشترک با بهره‌گیری از نظرات و همکاریهای دستگاههای ذیربط تسریع شود تا ایجاد این مناطق زودتر عملیاتی شود .

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین