پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اعلام آمادگی سرمایه گذار جدید برای مرمت و احیای مجموعه تاریخی پردیسان ماکو

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: پروژه پردیسان شامل ۵ بنای قدیمی در مرکز شهر ماکو در سطح وزارتخانه بررسی شده و صندوق احیا و مرمت نیز تشکیل و سرمایه گذار جدید نیز برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

مرتضی صفری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو افزود: ظرفیت های گردشگری خدادادی بسیاری در کشور داریم که بالقوه مانده اند و بالفعل تبدیل نشده است و سیاست دولت ارتقای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی کشور است.

وی با بیان اینکه هرسه بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مکمل و لازم و ملزوم هم هستند ادامه داد: در معرفی و شناساندن جاذبه های گردشگری منطقه نقایصی داریم که ساده ترین اقدام برای آن  نصب تابلوهای تبلیغاتی و حساس سازی مخاطبان درخصوص جذابیت سفر به این منطقه می باشد.

صفری با اشاره به اینکه خوشبختانه شهرستان های واقع در منطقه آزاد ماکو ظرفیت های گردشگری بهتری نسبت به دیگر شهرهای استان دارند اضافه کرد: ۱۶۰ اثر ثبت ملی در منطقه آزاد ماکو موجود است و این ظرفیت بی نظیری است.

وی تاکید کرد: باید موضوع بافت تاریخی شهر ماکو را مدیریت کنیم و در کنار حفاظت و صیانت از آثار، رضایت مردم را نیز در نظر داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گفت: در خصوص بناهای پردیسان در صورت رفع مشکل واگذاری بناهای متعلق به دارایی و نیروی انتظامی، احیای این بناها بزودی آغاز می شود.

وی حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری منطقه آزاد ماکو را ۱۶۸۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اگر به ظرفیت موجود منطقه، این حجم از زیرساخت ها نیز اضافه شود در هتلینگ و اسکان منطقه آزاد ماکو مشکلی نخواهیم داشت.

صفری اعتبار استانی تخصیص یافته به سه شهرستان واقع در منطقه آزاد ماکو را ۲میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این مبلغ به دلیل محدودیت اعتباری دولت ناچیز است و با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانیم جهش قابل قبول در حوزه گردشگری را در منطقه شاهد باشیم.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین