پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ظرفیت های منطقه آزاد ماکو و وزارتخانه برای رفع مشکلات اساسی تجمیع می شود

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: ظرفیت های منطقه آزاد ماکو و وزارت آموزش و پرورش برای رفع مشکلات اساسی در بستر شوراهای آموزش و پرورش تجمیع می شود و هدف از سفر به منطقه تدوین نقشه راه مشترک بین منطقه آزاد و وزارتخانه برای ارتقای نظام آموزش در این منطقه است.

احمد محمودزاده روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو افزود: هدف و فلسفه ایجاد مناطق آزاد، اقتصادی و تجاری است ولی اگر به تاریخ نگاه کنیم به نوعی در بیان و سخنان مسئولان تراز اول کشوری به وفور می شنویم که تحقق عدالت و پیشرفت اقتصادی بدون نقش آفرینی فرهنگی امکان پذیر نیست.

وی رشد جایگاه اقتصادی کشور را نیازمند نقش آفرینی فرهنگ توصیف کرد و افزود: هر توسعه ای بدون فرهنگ معیوب است لذا تقویت مناطق آزاد با پرداختن به مساله تعلیم و تربیت امکان پذیر است.

محمودزاده بیان داشت:‌ درعصر صنعتی و فراصنعتی، آموزش و پرورش مهمترین منبع تامین نیروی انسانی می باشد بطوریکه همگان واقفند بزرگترین سرمایه کشور، نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: نیروی انسانی محصول آموزش و پرورش می باشد و آینده کشور درکلاس های درس دانش آموزان و معلمان طراحی می شود.

معاون وزیرآموزش و پرورش دربخش دیگری از سخنان خود گفت:‌نظام مقدس جمهوری اسلامی دستاوردهای عظیمی در حوزه های زیرساختی، فرهنگی و تربیتی داشته و همین باعث تشدید دشمنی، دشمنان انقلاب می شود.

محمودزاده گفت:‌شوراهای آموزش و پرورش نهاد قدرتمند و تصمیم گیر در سطح بومی، محلی و بستر ورود به مسائل أموزشی با استفاده از خرد جمعی هستند.

وی از مشارکت ۸ هزار میلیارد تومانی خیرین در احداث مدرسه در کشور در سال جاری خبرداد و گفت: ۴۰ هزار خیر در ایجاد زیرساخت ها، نوسازی و تجهیز مدارس نقش ایفا کرده اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خواستار پررنگ شدن نقش خیرین، واقفان، گروه های جهادی و مردمی شد و اظهار داشت: در دسترس ترین موضوع مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، همین شوراهای آموزش و پرورش است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین