پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

آغاز فراخوان «شناسایی صاحبان ایده و گروه های خلاق و نوآور» در مناطق آزاد کشور

مقارن با آغاز چهل و چهارمین دهه مبارک فجر، فراخوان «شناسایی و جذب صاحبان ایده و گروه های خلاق و نوآور» در هفت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور آغاز می‌شود. علاقه مندان از 12 تا 22 بهمن فرصت دارند تا با مراجعه به سایت هر یک از مناطق آزاد کشور در این فراخوان ثبت نام نمایند.

به گزارش فرینا، مدیر فرهنگی و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعلام این خبر گفت: به منظور جهشی موثر و کمک به توسعه صنایع خلاق فرهنگی و اجتماعی در مناطق آزاد کشور، اولین دوره فراخوان سراسری شناسایی، سازماندهی و جذب افراد صاحب ایده، استارتاپ‌ها و گروه‌های خلاق و نوآور در هفت منطقه کیش، قشم، چابهار، اروند، انزلی، ارس و ماکو برگزار می‌شود.

علی قجری افزود: مبتنی بر سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت راهبردی و اقتصادی فناوری های فرهنگی و نرم، لزوم همگرا کردن ظرفیت‌ها در کشور و نیز با توجه به اینکه فناوری­‌های نرم و فرهنگی جز اولویت های الف توسعه فناوری در نقشه جامع علمی کشور قرار گرفته است، مناطق آزاد کشور به عنوان بهشت فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه اقتصاد دانش بنیان اقدام سراسری در حوزه صنایع خلاق و نوآور را آغاز کرده است.

قجری با تشریح حوزه‌های مختلف این فراخوان اظهار داشت: تمامی حوزه‌­های مهم فناوری های فرهنگی و نرم از جمله تولید محتوا و نشر مکتوب و دیجیتال، طراحی، اسباب ­بازی، نوشت افزار، لباس و سبک پوشش، صنایع دستی، گردشگری، فناوری‌های اجتماعی، نوآوری‌های اجتماعی، گیم و بازی‌­های رایانه‌ای، پویانمایی و پی نمایی، سینما، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، تبلیغات، فناوری های مهندسی انگیزه، سازوکارهای مدیریت بهره وری و حکمرانی در حوزه فرهنگی و اجتماعی، بازی وار سازی، خدمات ارتباطی، رسانه ای، آموزشی و یادگیری در این فراخوان مورد نظر هستند.

وی با اشاره به مخاطبان و سازوکار اجرایی این فراخوان افزود: هر یک از مناطق آزاد هفت گانه در کشور به صورت مستقل و متناسب با اولویت‌های موضوعی و مسائل فرهنگی و اجتماعی منطقه خود طی این فراخوان به شناسایی و سازماندهی صاحبان ایده و استارتاپ‌ها اقدام می‌کنند. تمامی علاقه مندان حوزه نوآوری و خلاقیت در اقصا نقاط کشور این فرصت را دارند تا در فراخوان مناطق مختلف شرکت کنند اما بدیهی است موضوعات، ایده‌ها و کسب و کارهایی که مستقیما با ظرفیت‌ها و مسائل فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد تناسب داشته باشند، شانس بیشتری برای جذب در این رویداد را خواهند داشت.

مدیر فرهنگی و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان تاکید کرد: در سالی که مزین به موضوع دانش بنیان و اشتغال آفرینی است، صنایع خلاق فرهنگی می‌توانند فرصت ویژه ای را برای خلق کسب و کارهای نو، جذاب و با ارزش افزوده اقتصادی زیاد ایجاد کنند تا ضمن کمک به حل مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه، به خلق ثروت و تولید کار منجر شوند. لذا کلیه علاقه مندان اعم از دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، هنرمندان، اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی، برنامه نویسان، فعالان زیست بوم فناوری و هر فرد خلاق و صاحب ایده، فرصت حضور در این فراخوان را دارند. علاقه مندان با مراجعه با وب‌سایت هر یک از مناطق آزاد کشور می‌توانند نسبت به ثبت نام در این فراخوان اقدام نمایند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

یک پاسخ به «آغاز فراخوان «شناسایی صاحبان ایده و گروه های خلاق و نوآور» در مناطق آزاد کشور»

این خبر در حالی منتشر شده که هرجای سایت شما رو زیرورو کردم نتونستم فرم شناسایی استارتاپ ها رو پیدا کنم ! حداقل خبر منتشر میکنید لینک رو هم بزارید که بشه فرم فراخوان رو تکمیل کرد !
سایر مناطق آزاد ضمن درج خبر ! فرم فراخوان رو هم منتشر کردند !
لطفا فرم رو برای من بفرستید یا لینک رو بدید تا بتونم طرح رو بفرستم .

تشکر
09121591634

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین