پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو افتتاح و یا کلنگ زنی می شود

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه در ایام اله دهه فجر امسال ۱۳۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو افتتاح یا کلنگ زنی می شود، گفت: این پروژه ها عمدتا صنعتی بوده و در شهرک های صنعتی منطقه آزاد ماکو افتتاح یا کلنگ زنی می شوند.

حسن صدرایی مهر با بیان اینکه سرمایه گذاری واحد تولیدی انواع فیلم های پلاستیکی (آرتا پلیمر)،‌ حوله و انواع کالای خواب (ایلکای تجارت)، واحد تولیدی دوربین مداربسته (سعید جدیدی) و واحد تولید انواع الوار چوب(صنایع چوب بنیس صنعت پارلا) به بهره برداری می رسند افزود: واحد تولیدی مونتاژ انواع تراکتور باغی، واحد چارشاخ میل گاردان،‌واحد بسته بندی خشکبار و واحد شستشو و دانه بندی شن و ماسه نیز کلنگ زنی خواهند شد.

سرپرست معاونت اقتصادی وسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در تشریح این پروژه ها گفت:‌عملیات اجرایی فاز اول کارخانه تولید انواع انواع فیلم یک لایه و چند لایه از پلی اتیلن، کیسه پلی پروپیلن بافته شده با اشتغالزایی ۲۰ نفردر فاز اول آغاز می گردد. مواد اولیه این کارخانه اکثرا از طریق شرکتهای پتروشیمی تهیه می گردد که اکثر محصولات آن نیز قابل صادرات خواهد بود و ظرفیت تولید آن ۲۴۰۰ تن در سال خواهد بود.

وی اضافه کرد: این پروژه با میزان سرمایه گذاری 70000 دلار توسط سرمایه گذار ایرانی مقیم آذربایجان در شهرک صنعتی شماره یک ماکو به بهره برداری می رسد .

صدرایی با اشاره به آغاز فعالیت فاز اول کارخانه انواع حوله و کالای خواب با فعالیت یک شیفت کاری و با ظرفیت سالانه 100000 متر مربع گفت: این واحد با اشتغالزایی ۱۵ نفر و با سرمایه گذاری به میزان 100 میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی راه اندازی می شود و مواد اولیه این کارخانه از طریق شرکتهای ایرانی و کشور ترکیه تهیه خواهد گردید که محصولات آن صرفا به داخل سرزمین اصلی ارسال خواهد شد .

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: فاز اول کارخانه انواع دوربین مدار بسته با فعالیت یک شیفت کاری و با ظرفیت سالانه 18250عدد در سال و اشتغالزایی بالغ بر 10 نفر با سرمایه گذاری به میزان 120 میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز بکار می کند

وی گفت:‌اکثر مواد اولیه این کارخانه از طریق شرکتهای ایرانی تامین خواهد شد و در صورت لزوم برخی قطعات الکترونیکی از کشور چین و … تهیه خواهد گردید که محصولات آن در فاز اول صرفا به داخل سرزمین اصلی ارسال خواهد شد .

صدرایی مهر در خصوص دیگر سرمایه گذاری های صورت گرفته در منطقه آزاد ماکو بیان داشت: فاز اول کارخانه انواع الوار، تخته چندلایه خام، تخته ورقه ای و اوراق فشرده چوبی(شرکت صنایع چوب بنیس صنعت پارلا منطقه آزاد ماکو) با اشتغالزایی بالغ بر 15 نفر و حجم سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شهرستان شوط و با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن در سال به بهره برداری می رسد.

مواد اولیه این کارخانه از طریق شرکتهای ایرانی و کشور گرجستان ،روسیه و … تهیه خواهد گردیدکه محصولات آن در فاز اول صرفا به داخل سرزمین اصلی ارسال خواهد شد .

این مقام مسئول اظهار داشت: عملیات اجرایی فاز اول کارخانه انواع مینی تراکتور باغی (شرکت نیکو کشت سبز بنیان نوین منطقه آزاد ماکو) با سرمایه گذاری 220 میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز خواهد شد .

وی افزود: با بهره برداری از این پروژه برای 53 نفر اشتغالزایی ایجاد می شود و ظرفیت تولید آن ۱۰۰۰ عدد در سال خواهد بود و مواد اولیه این کارخانه از طریق شرکتهای ایرانی و کشورهای چین و آلمان تهیه خواهد گردید که محصولات آن در فاز اول صرفا به داخل سرزمین اصلی ارسال خواهد شد .

همچنین عملیات اجرایی فاز اول کارخانه انواع گاردان خودرو – میل شاخ گاردان خودرو (احمد آفتی) با سرمایه گذاری ۴۸۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی بالغ بر 63 نفر و ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ عدد و ۷۰۰ هزار دستگاه آغاز می شود

مواد اولیه این کارخانه از طریق شرکتهای ایرانی تهیه خواهد گردید که محصولات آن در فاز اول صرفا به داخل سرزمین اصلی ارسال خواهد شد .

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان ساخت : عملیات اجرایی فاز اول کارخانه تولید انواع خوراک دام ، طیور و آبزیان بر پایه علوفه (شرکت رویان دشت ماکو) با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی بالغ بر20 نفر توسط بخش خصوصی در شهرک صنعتی شوط آغاز بکار می کند. مواد اولیه این کارخانه از طریق شرکتهای ایرانی تهیه خواهد گردید که محصولات آن در فاز اول صرفا به داخل سرزمین اصلی ارسال خواهد شد. ظرفیت تولید این واحد تولیدی نیز ۱۵۰۰۰ تن در سال خواهد بود.

وی اضافه کرد همچنین کارگاه شستشو ودانه بندی شن و ماسه (سجاد محمدی) با سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و با اشتغالزایی بالغ بر 12 نفر در جوار شهرک صنعتی شهرستان شوط کلنگ زنی می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین