پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بهره برداری از ۲ مدرسه در شهرستان شوط

همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو،‌ نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی،‌ امام جمعه،‌ مدیر کل نوسازی،‌توسعه و تجهیز مدارس استان و فرماندار شهرستان شوط و جمعی از مسئولین و اهالی مدرسه سه کلاسه روستای قورداولدورن و مدرسه ۶ کلاسه روستای تازه کند از توابع شهرستان شوط به بهره برداری رسید.

به گزارش روایط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو مدیر کل نوسازی،‌توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی در آئین افتتاح این مدارس گفت: مدرسه سه کلاسه قورد اولدورن با هزینه ۴۰ میلیارد ریالی و با دیوار کشی بطول ۱۵۶ متر و محوطه سازی ۱۵۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

قهرمان رحمانی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی شهرستان شوط از سطح متوسط بسیار پایین است افزود: رتبه استان آذربایجان غربی در سرانه فضای آموزشی در رده های آخر و رتبه ۲۷ در بین تمام استان های کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۷ درصد مدارس استان ناایمن هستند اعلام داشت:احداث ۷۱ کلاس درس در شهرستان شوط جزو مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان غربی است و در دهه فجر چند مدرسه در این شهرستان کلنگ زنی شد.

رحمانی در آئین بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه شهدای روستای تازه کند نیز گفت:‌ این مدرسه ۶ کلاسه  با زیربنای ۷۹۵ متر در دو طبقه با ۲۰۰۰ متر محوطه سازی و دیوار کشی به طول ۲۰۰ متر با هزینه بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

همچنین یک مدرسه سه کلاسه در روستای شریف آباد با زیر بنای ۱۴۰ متر و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای نهضت حذف مدارس کانکسی کلنگ زنی شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین