پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اولین همایش ارتقای پایدار شاخص های توسعه فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد؛ در منطقه آزاد ماکو برگزار شد

همایش ارتقای پایدار شاخص های توسعه فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد، با حضور دکتر امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مدیرکل فرهنگی اجتماعی وصنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی، به همت دفتر امام جمعه شهرستان شوط و همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو، فرمانداری شهرستان شوط و دانشگاه آزاد اسلامی ماکو، در شهرستان شوط برگزار شد.

حسین گروسی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این همایش گفت: ارزش و جایگاه فرهنگ به اندازه ای است که مقام معظم رهبری می فرمایند من حاضر هستم جانم را فدای فرهنگ بکنم. رسالت ما در مناطق آزاد نیز تخصیص پیوست فرهنگی در توسعه اقتصادی، زیرساختی و سایر جوانب توسعه و همچنین ارتقای شاخص های فرهنگی در مناطق آزاد و کشور است.

وی افزود: همه دستگاه ها برای نیل به اهداف عالیه و رسیدن به توسعه پایدار؛ باید برای امورات خود پیوست فرهنگی داشته باشند. در چرخه تولید و اقتصاد نیز برای اینکه تاثیرگذاری ما در اقتصاد ملی افزایش پیدا بکند، باید توجه ویژه به فرهنگ داشته باشیم. با ذکر مصداقی باید گفت، در مکتب دین مبین اسلام، درسی به نام مکاسب تدریس میشود که نشان می دهد فرهنگ اسلامی در پیوند با کسب و کارها نیز تاثیرگذاری می کند.

گروسی ادامه داد: مقام معظم رهبری (دامه برکاته) در موضوع شبیخون فرهنگی در دهه 70 و همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب با توجه ویژه به موضوع فرهنگ و همچنین مبحث مهم جهاد تبیین، مسیر درستی از ضرورت های موضوعات فرهنگی را بیان نموده اند. همچنین در سالهای اخیر تاکید مقام معظم رهبری بر ارتقای فرهنگ کار، فعالیت و ارتقای شاخص های اقتصادی است که ریشه در آموزه های دینی ما دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به فعالیت های سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای بهره مندی مردم عزیز منطقه آزاد ماکو از مزایای قانونی مناطق آزاد، پروژه فنس کشی منطقه به جدیت و با سرعت در حال انجام است که امیدواریم با اتمام آن، گشایش ویژه ای در توسعه اقتصادی منطقه آزاد ماکو محقق گردد.

وی در خصوص حوادث اخیر نیز گفت: علیرغم تلاش های دشمنان قسم خورده کشور و ملت ایران، به پشتوانه فرهنگ غنی، عزت نفس و بصیرت مردم شمال استان و با تدبیری که در بزرگان اقوام و مذاهب محترم داشته اند،هیچ تنشی را در این مناطق شاهد نبوده ایم. بحران هایی که دشمن با طمع به کشور عزیزمان ایجاد کرده اند با حضور پرشور مردم در صحنه راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور، نقشه های دشمن را نقش برآب کرد.

گروسی با اشاره به ارزشمند بودن برگزاری این همایش افزود: امیدواریم این همایش آغاز حرکت خوبی برای ارتقای شاخص های فرهنگی شمال استان باشد. این منطقه و به ویژه مرز بازرگان بعنوان مرزی که در 100 سال اخیر با فعالیت 24 ساعته یکی از امن ترین نقاط مرزی کشور است بعنوان ویترین کشور فعالیت شایسته ای داشته باشد.

وی ادامه داد: بر اساس اشاره ای که در بند 11 اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری می فرمایند: توسعه مناطق آزاد باید بهمراه انتقال تکنولوژی و فناوری های نوین باشد که برای جلوگیری از خام فروشی باید محقق شود.

حسین گروسی در خصوص اقدامات سازمان نیز گفت: موضوعات گردشگری نیز یکی از مباحث ارزشمند این منطقه است که ارتباط مستقیم با شاخص های فرهنگی و اجتماعی دارد. جشواره زمستانه منطقه آزاد ماکو و سایر فعالیت های معاونت فرهنگی سازمان نیز در همین راستا در حال انجام و برنامه ریزی است که اتفاق مثبتی محسوب می شود. منطقه آزاد ماکو برخلاف بسیاری از مناطق کشور، ظرفیت فعالیت های گردشگری در تمامی فصول سال را دارد.

گروسی با اشاره به راه اندازی شرکت سرمایه گذاری سهامی عام ادامه داد: مردمی سازی اقتصاد در منطقه آزاد ماکو با آغاز به کار شرکت های سرمایه گذاری سهامی عام در حال انجام است که با این روش مردم مستقیما سهام دار فعالیت های اقتصادی منطقه بوده و در کنار سهامداران و سرمایه گذاران بزرگ کشور، مردم نیز از منافع آن مستقیما بهره مند باشند. این اتفاق خوب می تواند ابعاد اجتماعی مثبتی نیز به همراه داشته باشد و مقوله اقتصاد و فرهنگ با هم همپوشانی دارد که ارتقای هر کدام از شاخص های فرهنگی و اقتصادی موجب ارتقای دیگری شده و افزایش درآمد و فرصت های شغلی، موجب ارتقای فرهنگ خواهد بود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین