پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ماکو توان نقش آفرینی در منطقه آزاد مشترک ایران و ترکیه را دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در جلسه مشترک روسای جمهور و وزرای مرتبط ایران و ترکیه، پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد مشترک میان دو کشور را مطرح کرد که مورد استقبال کشور ترکیه قرار گرفت که ماکو و محدوده بازارچه مرزی ساری سو، توان نقش آفرینی در منطقه آزاد مشترک ایران و ترکیه را دارد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو حسین گروسی به اتفاق علی قجری مدیر کل فرهنگی،‌هنری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شامگاه پنجشنبه طی نشستی با خبرنگاران محلی و اصحاب رسانه منطقه آزاد ماکو افزود: تولیدات واحدهای صنعتی بحصوص پوشاک در منطقه آزاد ماکو با بهره گیری از فناوری های دانش بنیان  قابلیت رقابت با تولیدات کشورهای همسایه را دارد.

وی با بیان اینکه یکی از موانع ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و ترکیه شائبه عدم توان رقابتی ماکو با تولیدات ترکیه می باشد تصریح کرد:‌ آمار صادرات و تولیدات واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو بیانگر این است که قابلیت رقابت و حضور در بازارهای جهانی را داریم.

گروسی افزود:‌رویکرد سازمان منطقه آزاد ماکو در تحول اقتصاد منطقه،‌ مردمی کردن اقتصاد و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی است چرا که مناطق آزاد مصداق بارز اصل ۴۴ قانون اساسی و مصداق اقتصاد بدون نفت است.

وی اضافه کرد:‌مردم باید از ظرفیت های ایجاد شده در منطقه منتفع باشند و به همین منظور از صنایعی که بیشترین اشتغال را ایجاد کنند استقبال می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برندسازی و معرفی ظرفیت های منطقه آزاد ماکو برای جذب سرمایه گذاران خارجی وظیفه اصحاب رسانه عنوان کرد و اذعان داشت: انتشار اخبار و اتفاقات منطقه و عدم بزرگ نمایی اخبار منفی توسط رسانه ها در جذب سرمایه گذاران تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد:‌از انتقادات سازنده استقبال می کنیم چرا که انقاد باعث رشد است ولی برای توسعه منطقه در کنار انتقاد باید نسبت به انتشار گسترده ظرفیت ها و اتفاقات مثبت این منطقه نیز اقدام کرد.

گروسی با بیان اینکه برخی سرمایه گذاران بخاطر انتشار زیاد اخبار منفی منطقه، ذهنیت عدم وجود امنیت کافی در منطقه را داشتند اظهار داشت:منطقه آزاد ماکو تنها مرز ۲۴ ساعته کشور است و از بدو انقلاب تاکنون همیشه امنیت در این منطقه حاکم بوده و می توان اذعان داشت که  ماکو یکی از امن ترین مناطق آزاد کشور بخصوص برای سرمایه گذاری است.

وی ترانزیت و حمل و نقل را نخستین ظرفیت برای ایجاد کسب وکار و سرمایه گذاری عنوان کرد و ادامه داد:‌ موضوع کشاورزی و امنیت غذایی و تولید محصولات ارگانیک و زنجیره تولید در این حوزه با ایجاد کشت و صنعت دومین ظرفیت سرمایه گذاری منطقه است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: موضوع معدن نیز دیگر ظرفیت منطقه آزاد ماکو می باشد و باید فعالان صنعتی از تجهیزات نوین و تکنولوژی های روز نسبت تولید مبتنی بر دانش بنیان اقدام کنند.

گروسی در پایان گفت:‌گردشگری منطقه نیز به واسطه جاذبه های منحصر بفرد تاریخی،‌ طبیعی و اقلیمی می تواند بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در گردشگری بخصوص ورزش های زمستانی و تفریحات آبی را فراهم آورد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین