پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تور مهارت آفرینی و خلاقیت پروری دانش آموزان مدارس فنی و حرفه ای منطقه آزاد ماکو برگزار شد

دانش آموزان مدارس فنی حرفه ای و کاردانش شهرستان های ماکو،‌شوط وپلدشت از مشاغل و مهارت های شیلات و پرورش گونه های حیوانی این منطقه بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو و با هدف ارتقاء خلاقیت و مهارت پروری، جمعی از دانش آموزان مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش سه شهرستان منطقه، طی بازدید سه روزه از مرکز تکثیر آبزیان و شیلات پلدشت و مرکز زیست بوم های آسیب دیده و تکثیر گونه های در دست انقراض قوچ و میش وحشی با مشاغل و مهارت های شیلات و پرورش گونه های حیوانی آشنا شدند.

شایان ذکر است:‌ در روستای نظمی کندی منطقه آزاد ماکو سایت تکثیر و پرورش قوچ و میش وحشی به مساحت ۱۰ هکتار به منظور جذب توریست و گردشگر خارجی و داخلی، تولید گوشت و ایجاد مرکز گردشگری شکار تا علاقمندان به طبیعت و شکار بتوانند تجربه یک شکار قانونی را تجربه کنند را فراهم کرده است.

همچنین دریاچه پشت سد ارس در پلدشت به عنوان بزرگ‌ترین مرکز پرورش آبزیان و با برخورداری از مولفه‌هایی همچون دمای مناسب و اکسیژن لازم از منابع مهم پرورش شاه میگو در کشور است. وجود زمینه‌های مستعد تکثیر و پرورش ماهی و سایر آبزیان، وجود بیش از ۳۴ رودخانه دائمی و فصلی، هزاران چشمه آب دائمی و فصلی و بیش از هزار قنات، ۴۰ هزار چاه عمیق و نیمه عمیق، ۱۳ دریاچه پشت سد موجود، ۱۴ آبگیر و تالاب و ۲۵ هزار هکتار دشت؛ تنها گوشه‌ای از این ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آبزی پروری در این استان است که آذربایجان غربی را به یکی از قطب‌های مهم آبزی پروری کشور تبدیل کرده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین