پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ساماندهی سیما و منظر شهری منطقه آزاد ماکو از سرگرفته می شود

جلسه کارگروه سیما و منظر شهری منطقه آزاد ماکو با حضور معاون فنی و زیربنایی و شهرداران شهرهای ماکو،‌شوط و پلدشت برگزار شد.

مدیر شهرسازی و اطلاعات جغرافیایی سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گفت: جلسه كارگروه سيما و منظر شهري بعد از وقفه طولانی مجددا فعال شده كه شروع به كار آن با دستاوردهاي خوبي در زمينه معماري و منظر شهري همراه خواهد داشت.

آرش صادقیان با بیان اینکه طرح ساماندهی سیما و منظر شهرهای منطقه برای اجرا تدوین دستور العمل ساماندهی نماهای شهری مورد تصویب قرار گرفت افزود: با توجه به نیاز به ساماندهی چهره شهرهای منطقه آزاد ماکو و آشفتگی بصری نماهای ساختمانی به جهت عدم وجود الگوی های متناسب با شرایط اقلیمی و تاریخی در نماهای ساختمان شهری ؛ این مدیریت با تاکیدات مدیرعامل محترم سازمان تدوین دستور العمل ساماندهی نماهای شهری را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه در این کارگروه موضوع ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی شهری نیز مورد تاکید قرار گرفته است،‌ اضافه کرد: با تصویب این دستور العمل به عنوان پایلوت ؛ ساختمان شهری موظف به ارایه نقشه نما در هنگام صدور پروانه خواهند بود و در این زمینه اطلاع رسانی لازم به شهروندان و مهندسان از طریق شهرداری ها و نظام مهندسی ساختمان های شهرهای منطقه خواهد شد.

صادقیا با بیان اینکه در این جلسه اجرای پروژه های مشارکتی منظر شهری با شهرداری ها مورد بررسی قرار گرفت اضافه کرد:دراین جلسه مقرر شد مصوبات کارگروه به هیات مدیره ارایه شونذ.

مدیر شهرسازی و اطلاعات جغرافیایی سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان ساخت: افزایش تخلفات ساختمانی نیز یکی دیگر از عوامل اختشاش منظر شهرهای منطقه آزاد ماکو در سال های اخیر بوده است که با تاکید مدیرعامل‌ سازمان مقرر است در تمامی پرونده های کمیسیون های ماده ۱۰۰ رعایت اصول شهرسازی در کنار رعایت اصول فنی مطابق با تبصره ۴ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها مد نظر قرار گیرد.

وی اظهار داشت: ساخت و سازهایی که منجر به عدم رعایت اصول شهرسازی و تضییع حقوق اولیه شهروندان همچون سایه اندازی و جلوگیری از نورگیری؛ انسداد ورود هوا، بر هم خوردن محرمیت خصوصی و شرعی، عدم تامین پارکینگ و.. گردد؛ از ساخت و ساز آنها در کمیسیون های ماده ۱۰۰ جلوگیری به عمل خواهد آمد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین