پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

عزم جدی سازمان منطقه آزاد ماکو و استانداری آذربایجان غربی به احیای بازارچه مرزی ساری سو

جلسه بررسی و احیای بازارچه مرزی ساری سو با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان ماکو و مسئولین مربوطه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو حسین گروسی در این جلسه از اهتمام و پیگیری استانداری در خصوص این بازارچه خبرداد و گفت:‌ بسته بودن بازارچه ساری سو در موضوعات دیپلماسی اقتصادی اثرات منفی دارد.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد باید در جی دی پی اقتصاد ملی و در استان و کشور اثرگذار باشد اضافه کرد: نگاه و نگرشی که به حکمرانی مناطق آزاد بوده نگرش درستی نبوده و عدم اجرای کامل ماده ۶۵ قانون احکام دائمی توسعه کشور باعث رکود برخی پروژه ها و اختلاف سلیقه در تصمیمات و اجرای قوانین می شود.

گروسی از تعامل و توافق نظر استانداری و منطقه آزاد در موضوع بازگشایی بازارچه خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای که اخیرا کشور ترکیه و ایران منعقد شد موضوع ایجاد منطقه آزاد مشترک تجاری و صنعتی مطرح شده که طی مطالعات صورت گرفته منطقه آزاد ماکو بهترین نقطه برای این امر است. لذا پیشنهاد می کنیم این منطقه آزاد مشترک مرزی که مورد توافق دبیرخانه و دولت ترکیه است در منطقه ازاد ماکو ایجاد شود.

وی از توانایی تولیدات داخلی در زمینه صنایع ساختمانی و … برای رقابت در بازارهای جهانی خبرداد.

معاون استاندار: بازارچه ساری سو به دنبال مصوبه در سازمان توسعه تجارت و ابلاغیه وزارت کشور فعال می شود

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: مرزهای آذربایجان غربی موهبتی است که خداوند به این استان عنایت کرده و می توان بواسطه آن در ارتقای شاخص های مهم اقتصادی و معیشت مردم و مرزنشینان قدم های خوبی برداشته می شود.

جواد کرمی با تاکید بر بهره گیری حداکثری از ظرفیت بازارچه های مرزی مستقر در استان افزود: سیاست دولت سیزدهم و تاکید رئیس جمهور محترم فعال سازی بازارچه های مرزی است .

وی با اشاره با اینکه مقرر شده است تعدادی از بازارچه های مرزی ایجاد و بازارچه های راکد بازگشایی شوند اضافه کرد: علیرغم ساخت و سازهایی که در کشور ترکیه انجام گرفته متاسفانه بازارچه ساری سوز از چندین سال قبل راکدشده و بلا استفاده مانده است.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه فعال سازی بازارچه های مرزی، رونق اقتصادی و تجاری را برای منطقه و به تبع آن برای استان خواهد داشت گفت:‌این بازارچه مرزی در جذب توریسم خرید و گردشگران نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

کرمی افزود: از زمان های گذشته هرکسی برای خرید یا به منطقه آزاد ماکو یا برای تهیه جهازیه به پیرانشهر و سردشت مراجعه می کردند ولی امروز این روند برعکس شده است.

وی خاطرنشان ساخت : بازارچه ساری سو به دنبال مصوبه در سازمان توسعه تجارت و ابلاغیه وزارت کشور فعال می شود .

معاون استاندار تصریح کرد: اختلافی بین منطقه آزاد ماکو و استانداری بر سر بازارچه ساری سو وجود ندارد و منافع مردم مطرح است.

کرمی به ظرفیت معادن منطقه و استان اشاره کرد و اظهار داشت: روند صدور مجوز بهره برداری برای معادن اینگونه است که  باید فعالان معدنی مجوز فراوری هم داشته باشد.

شایان ذکر است در این جلسه شیوه احیا و فعالیت مجدد بازارچه مرزی ساری سو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین