پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

آغاز بزرگترین رویداد درختکاری کشور در منطقه آزاد ماکو

با آغاز کاشت ۲۲۰ هزار اصله درخت مثمر همزمان با روز درختکاری در منطقه آزاد ماکو، بزرگترین رویداد درختکاری کشور در این منطقه اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ این رویداد در دشت زیدون پلدشت و در زمینی به وسعت ۲۵۰۰ هکتار توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام می گیرد.

همچنین ۴۲۰ اصله درخت نیز به یاد شهدای منطقه آزاد ماکو با عنوان نهال ایثار (هر شهید یک درخت) همزمان با روز درختکاری وبا حضور مردم و مسئولین کاشته می شود.

شایان ذکر است: واحد کشاورزی 2000 هکتاری کاشت گردو و پسته با سرمایه گذاری 9800 میلیارد ریالی بخش خصوصی در دشت زیدون اجراو برای 800 نفر اشغال ایجاد خواهد کرد.

همچنین یک واحد دیگر کشاورزی باغ پسته و گردو توسط شرکت آراز سبز آریا منطقه آزاد ماکو با سرمایه گذاری 1200میلیارد ریالی در دشت یارآغلی پلدشت و یک واحد کاشت مکانیزه پسته و گردوی گرمسیری  دیگر نیز به مساحت 319 هکتار توسط شرکت رایا کشت با سرمایه گذاری 960 میلیارد ریال در حال اجرا است.

منطقه آزاد ماکو دارای 96029 هکتار زمین قابل کشت می باشد. پروژه سد کرم آباد که یکی از بزرگترین پروژه های ملی کشور به منظور مهار رودخانه های مرزی و استفاده از حقابه کشورمان از رودخانه ارس اجرا شده است، موجب زیرکشت رفتن 22000 هکتار از اراضی پایاب سد کرم آباد شده است که ظرفیت بزرگی در زمینه توسعه کشاورزی منطقه ایجاد شده است. در حال حاضر یکی از هلدینگ‌های بزرگ کشور کار خود را برای احداث گاوداری شیری 10000 راسی شروع کرده است و بدین منظور میزان زمین مورد نیاز جهت کشت علوفه در اختیار ایشان قرار گرفته است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین