پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

آمادگی منطقه آزاد ماکو برای میزبانی مسافران نوروزی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جلسه شورای مدیران عامل مناطق آزاد با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد وویژه اقتصادی از آمادگی این منطقه برای میزبانی و پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی خبرداد.

حسین گروسی در این جلسه که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: اقدامات لازم برای حضور گردشگران در منطقه از جمله استقرار چادرهای امداد،‌ راهنمای گردشگر و .. در ورودی های منطقه، خطکشی و آسفالت نکات حادثه خیز ، استقرار راهنمایی و رانندگی برای کنترل تردد انجام شده است.

وی با بیان اینکه از ۲۳۹ روستای منطقه آزاد ماکو ۵ روستا به عنوان روستای گردشگری آماده حضور گردشگران از سراسر کشور می باشد اضافه کرد: چهار واحد بوم گردی و ۲۸ واحد اقامتی با ۸۳۰ تخت علاوه بر ۹ مدرسه و سه ورزشگاه برای اسکان مسافران آماده ارائه خدمات نوروزی می باشد.

رئیس ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه مسافرین منطقه آزاد ماکو دو دسته می باشند افزود: بطور متوسط یک میلیون مسافر از منطقه آزاد ماکو به کشورهای همسایه سفر می کنند و پیش بینی می شود اقامت شبانه در این منطقه نیز به حدود  ۳۲ هزار نفر برسد.

گروسی از آمادگی مراکز بهداشتی،‌ درمانی، اورژانس و سرویس های بهداشتی در مسیر تردد مسافران خبر داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از ایجاد کارگروه فرهنگی حجاب و عفاف در معاونت فرهنگی این سازمان خبرداد و گفت: نگاه ما به سمت مردمی رفتن فرهنگسازی است. در این خصوص بسته های فرهنگی در ورودی های منطقه و در بازارچه های مرزی توزیع خواهد شد.

وی از فعال بودن ۱۲ رستوران در ایام رمضان برای خدمت رسانی برای مسافران خبرداد.

رئیس ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ماکو در پایان خاطرنشان شد: ترکیه آماده بهره برداری از منطقه آزاد مشترک بین ایران و ترکیه می باشد لذا ما باید هرچه سریعتر نسبت به آماده سازی این منطقه در سوی ایران اقدام نماییم.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین