پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تردد بیش از یک میلیون و ۹۷۲نفر مسافر از مرزهای بازرگان و پلدشت

معاون فرهنگی‌،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: طی سال جاری یک میلیون و ۹۷۲ نفر  مسافر در منطقه آزاد ماکو و از مرزهای بازرگان و پلدشت جابجا شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر رشد داشته است.

بهنام امیریان در جلسه شورای مدیران عامل و ستاد خدمات سفر مناطق آزاد کشور افزود: طی سال جاری، ۹۵ هزار نفر شب اقامت مسافر در منطقه آزاد ماکو ثبت شده است که از این میزان، ۱۹ هزار نفر گردشگر خارجی بودند.

وی اضافه کرد:  پیش بینی می شود میزان شب اقامت مسافران در منطقه آزاد ماکو به ۲۶۷ هزار نفر در سال جدید افزایش پیدا کند.

امیریان با بیان اینکه معرفی و شناساندن منطقه آزاد ماکو برای گردشگران به عنوان مقصد سفر مهمترین برنامه سازمان منطقه آزاد ماکو برای سال ۱۴۰۲ است اظهار داشت:  منطقه آزاد ماکو دارای ۱۴۷ جاذبه سفر می باشد که علیرغم ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری تاکنون در معرفی به عنوان مقصد سفر موفق عمل نشده است.

وی از آمادگی فضای رسانه ای و شبکه های اطلاع رسانی برای معرفی منطقه آزاد ماکو برای سفرهای نوروزی خبرداد و بیان داشت: حضور در نمایشگاه گردشگری تهران و برگزاری جشنواره های متعدد از جمله جشنواره زمستانی که علیرغم برودت هوا با استقبال بی نظیر مردم مواجه شد از جمله برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو برای معرفی ظرفیت های گردشگری این منطقه بود.

وی از تدوین ۲۱ برنامه متنوع در ایام نوروز برای مسافران و ماکووندان خبر داد و گفت: فعال سازی پروازهای هفتگی فرودگاه ماکو از ۲ پرواز به ۵ پرواز در سال جدید و نیز آغاز پروازهای خارجی از این فرودگاه در سال ۱۴۰۲ از جمله اقداماتی است که به مرحله اجرا در خواهد آمد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین