پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تشریح ویژه برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲ در بزرگترین منطقه آزاد کشور

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو ، ویژه برنامه های نوروز این معاونت را تشریح کرد.

بهنام امیریان در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه محوریت برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو بر اساس معرفی منطقه به عنوان مقصد گردشگری استوار است گفت: برنامه های نوروزی سازمان منطقه آزاد ماکو از ۱۷ اسفند ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ۲۱ برنامه شاد و متنوع برای مخاطبان سنین مختلف طراحی و اجرا می شود افزود:‌ جشنواره تخم مرغ های رنگی ۲۵ و ۲۶ اسفند ماه بصورت کارگاهی با حضور هنرمندان برتر از سراسر کشور در نمایشگاه و مرکز همایش های بین المللی منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.

امیریان گفت: راه اندازی ایستگاه شادی، ویژه برنامه استقبال از بهار به مدت دو روز از ۲۵ اسفند تا ۲ فروردین با اجرای آئین های سنتی تکم چی، کوسه گلین و سایاچی، جشن دوقلوها در تاریخ ۲۷ اسفند، کنسرت های موسیقی هوروش بند، محسن ابراهیم زاده و سامان جلیلی به ترتیب در تاریخ های ۲۷ و ۲۸ اسفند و دوم فروردین ۱۴۰۲، جشنواره بازی های بومی و محلی در روستاهای میلان، خلج کرد، پورناک، ، ویژه برنامه های شاد و متنوع در شهرستان های شوط و پلدشت و بازارچه های مرزی از دیگر برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو است.

وی اضافه کرد: کارنوال عروسک های غول پیکر با شرکت عروسک های غول پیکر و تن پوش های ویژه عید نوروز   روز ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱۵ در در پارک امام(ره) برگزار می شود.

امیریان با اشاره به برگزاری برنامه های استقبال از مسافرین نوروزی در فرودگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو، مرزهای بازرگان و پلدشت نیز گفت: برگزاری مسابقه رالی کودکان در پارک امام در تاریخ ۲ فروردین، ویژه برنامه قویترین کودکان منطقه آزاد ماکو در سالن شهید محرم زاده ماکو در سوم فروردین و ویژه برنامه قرآن بخوان و جایزه بگیر در طول ایام نوروز در این منطقه برگزار می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: در اولین روز از نوروز ۱۴۰۱ ویژه برنامه جشن نوروز ویژه کودکان و خانواده های آنان با حضور هنرمندان ملی با اجرای برنامه های متنوع برای اولین بار در ایام عید اجرا می شود

همچنین : طی روزهای ۷ تا ۹ فروردین جنگ شادی در مجتمع فرهنگی، هنری شهرستان شوط و ۱۰ الی ۱۱ فروردین نیز جنگ شادی در پارک آراز و مجتمع فرهنگی پلدشت برگزار می شود.

امیریان ادامه داد:‌آئین نورافشانی در سه شهرستان در روز جمهوری اسلامی و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز در تمام برنامه های جشن نوروزی منطقه آزاد ماکو اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: غرفه های عفاف و حجاب و عرضه محصولات مذهبی و ترویجی از ابتدای سال تا پایان ماه مبارک رمضان دربازارچه های مرزی و امید منطقه آزاد ماکو ایجاد می شود.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین