پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

نوروز شاد در منطقه آزاد ماکو با برنامه های متنوع فرهنگي و هنری

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این سازمان برنامه هاي متنوع فرهنگی و هنری را به منظور داشتن نوروزی شاد در منطقه آزاد ماکو برای شهروندان و گردشگران اين ايام تدارك ديده است.

بهنام امیریان در گفت و گوی تلفنی با شبکه استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز ارومیه به تشریح برنامه های این سازمان در نوروز و ظرفیت های گردشگری شهرستان های ماکو شوط و پلدشت پرداخت.

شایان ذکر است برنامه های متنوع معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در نوروز ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

* برگزاری کنسرت های موسیقی با حضور هنرمندان ملی

به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و فراهم آوردن اوقاتی خوش برای خانواده ها و مسافران کنسرت های موسیقی هوروش بند. در روز ۲۷ اسفند، کنسرت موسیقی محسن ابراهیم زاده در روز ۲۸ اسفند و کنسرت موسیقی سامان جلیلی در اول فروردین در مرکز همایش ها و نمایشگاه بین المللی ماکو برگزار می شود.

*ویژه برنامه های استقبال از بهار

ویژه برنامه ها استقبال از بهار با اجرای آئین های سنتی و حضور هنرمندان بومی منطقه در روز ۲۵ اسفند ساعت ۱۰ صبح در پارک امام ماکو، ۲۶ اسفند ساعت ۱۷ در شهرستان شوط، ۲۷ اسفند ساعت ۱۱ صبح در شهرستان پلدشت، ۲۸ اسفند ساعت ۱۷ در بازارچه مرزی ماکو، ۲۹ اسفند ساعت ۱۷ در بازارچه امید ماکو، ۱ فروردین نیز ساعت ۱۷ در بازارچه مرزی و ۲و۳ فروردین ساعت ۱۷ در پارک امام خمینی (ره) ماکو برگزار می شود

*جشنواره نقاشی و رنگ آمیزی تخم مرغ

ویژه برنامه نقاشی روی تخم مرغ و نقاشی کارگاهی روی تخم مرغ های غول پیکر نیز طی روزهای ۲۵ و ۲۶ اسفند آغاز شده است. بخش كارگاهی این جشنواره شامل اجرای طرح های برگزیده بر روی تخم مرغ های غول پیكر در مرکز همایش ها و نمایشکاه بین المللی منطقه آزاد ماکو با حضور هنرمندان برتر از سراسر کشور در حال برگزاری است. در این جشنواره هنرمندانی از شهرهای قزوین، تبریز،‌کرج،‌ارومیه، اردبیل،‌ جلفا و هنرمندان بومی منطقه حضور داشتند و در بخش کارگاهی این جشنوراه یك عدد ماكت تخم مرغ به ارتفاع یك و نیم متر در اختیار شركت كنندگان قرار گرفت تا طرح ارسالی برگزیده خود را بر روی ماكت اجرا كنند. آثار تولید شده مرتبط با نوروز، در میادین شهرهای ماکو می توانند جانمایی شوند. این جشنواره برای حفظ آئین و سنت‌های باستانی با الویت طراحی و نقش های سنتی منطقه باحضور بیش از ۱۵ هنرمند حوزه طراحی و نقاشی برگزار و بیش از ۳۰ اثر طراحی روی تخم های کوچک تا به امروز برای داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از داوری جوایز نفیسی به نفرات برتر اهدا می شود.

*ویژه برنامه استقبال از مسافرین نوروزی

به منظور ایجاد فضای صمیمی و خوش آمدگویی به مسافرانی که در ایام نوروز به منطقه آزاد ماکو سفر می کنند،‌سازمان منطقه آزاد ماکو با استقرار هنرمندانی با لباس های شخصی و اجرای موسیقی و اهدای گل و هدیه به مسافران در مرزهای بازرگان و پلدشت و فرودگاه منطقه آزاد ماکو از آنان استقبال می نمایند.

*برنامه خنده،‌شادی و موسیقی در بازارچه مرزی

سازمان منطقه آزاد ماکو با مشارکت هیئت امنای بازارچه مرزی و انجمن نمایش ماکو ویژه برنامه ای با عنوان روزهای خنده،‌شادی و موسیقی به مدت ۱۰ روز در بازارچه مرزی از ساعت ۱۴ الی ۱۷ با اجرای هنرمندان و خوانندگان بومی منطقه برگزار می کند.

*اولین جشنواره دوقلوهای منطقه آزاد ماکو

نخستین جشنواره دوقلوهای منطقه آزاد ماکو از سری برنامه های نوروز ۱۴۰۲ با حضور کودکان و نوجوانان دوقلوی منطقه به همراه خانواده ها با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز در روز شنبه ۲۷ اسفند در محل ساختمان شماره ۲ سازمان منطقه آزاد ماکو واقع در شهر بازرگان برگزار می شود و شرکت برای عموم شهروندان و مسافران آزاد است.

* آغاز جشنواره بازی های بومی و محلی منطقه برنامه جشن آغاز بهار با اجرای بازی های بومی و محلی در روز های یکم فروردین ساعت ۱۰ صبح در روستای خلج کرد و دوم فروردین ساعت ۱۰ صبح در روستای پورناک واقع در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.

*برگزاری جنگ شادی شوط و پلدشت

با حضور هنرمندان منطقه و به منظور افزایش نشاط اجتماعی و تقویت روحیه شهروندان و مسافران برنامه متنوع جنگ شادی با اجرای موسیقی،‌استندآپ، مسابقه و اهدای جوایز با حضور هنرمندان بومی منطقه روزهای ۷-۸-۹ فروردین در مجتمع فرهنگی هنری شوط و روز ۱۰ و ۱۱ فروردین در مجتمع فرهنگی پلدشت برگزار می شود.

*ویژه برنامه جنگ شادی کودکان با حضور گروه عموهای آبنباتی

در قالب برنامه های نوروزی، ویژه برنامه جنگ شادی کودکان و خانواده ها با حضور گروه شاد و مفرح عموهای آبنباتی روز جمعه اول فرودین ماه در نمایشگاه بین المللی ماکو برگزار می شود که علاقمندان می توانند با تهیه بلیط از سایت ایران کنسرت در این برنامه شرکت کنند.

*کارناوال عروسک های غول پیکر

کارنوال و نمایش عروسک های غول پیکر و عروسک های تن پوش به منظور آشناسازی و تبلیغ عید نوروز و ایجاد نشاط بین خانواده ها با حضور هنرمندان و مسافرانی از شهرهای دیگر روز ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۵ در پارک امام خمینی(ره) ماکو برگزار می شود.

*مسابقه رالی کودکان

مسابقه رالی کودکان به منظور ایجاد هیجان ونشاط بین کودکان و خانواده ها با استفاده از ماشین های شارژی در محل پارک امام ماکو در دوم فروردین ۱۴۰۲ برگزار می شود. در این مسابقه به کودکان شرکت کننده جایزه اهدا می شود و کسانی که توانایی کنترل و رانندگی بهتر داشته و موفق به کسب رتبه برتر شوند جوایزی ارزنده دریافت می کنند.

*مسابقه قویترین کودکان

برنامه ای شاد و متنوع با شرکت کودکان و کمک خانواده ها به منظور ایجاد نشاط و تشویق کودکان به ورزش روز سوم فرودین ۱۴۰۲ در سالن شهید محرم زاده ماکو مسابقه قویترین کودکان به اجرا در می آید.

*برپایی غرفه عرضه محصولات فرهنگی حجاب و عفاف

غرفه عفاف وحجاب به منظور عرضه محصولات فرهنگی حجاب و عفاف و ترویج فرهنگ اسلامی در بازارچه مرزی و بازارچه امید در طول ایام نوروز و ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

* جشنواره بزرگ بادبادک آرزوها

جشنواره بزرگ بادبادک آرزوها نیز روز چهارشنبه ۱۷ اسفند با حضور گسترده و استقبال خوب شهروندان منطقه برگزار شد و به نفرات برتر جایزه اهدا گردید.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین