پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

شور و نشاط نوروزی با چاشنی موسیقی و جشن های محلی در منطقه آزاد ماکو

جلوه هاي رستاخيز طبيعت در جاذبه هاي گردشگري، ورود مسافران نوروزي، برگزاري جشنواره بازي هاي بومي و محلي و بازار گرم ديد و بازديدها،  شور و نشاط خاصي به منطقه آزاد ماکو و شهرهای ماکو،‌ شوط و پلدشت داده است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، اين روزها طراوت طبيعت سرسبز، بهار زودرس، جوشش چشمه سارها، وجود رودخانه‌هاي خروشان، آثار تاریخی ، جلوه های کوه های زیبا و سواحل بي بديل سد ارس هزاران گردشگر را به سوي خود جلب كرده است.

برپايي بازي‌هاي بومي و محلي به عنوان عاملي براي پيوند نسل‌هاي قديمي و امروزي همراه با غذاها و موسيقي محلي توسط معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو شور و نشاط دو چنداني به بهار منطقه آزاد ماکو  داده است.

جشن نوروزگاه در روستاهای گردشگری منطقه آزاد ماکو از جمله روستای خاج کرد و پورناک از جمله برنامه های سازمان  در نوروز سال ۱۴۰۲ است که با حضور و استقبال گرم مردمی مواجه شد.

بهنام امیریان معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه برگزاری آئین نوروزگاه در روستای پورناک  گفت: روزانه تعداد زیادی از گردشگر نوروزی براي گذراندن تعطيلات به منطقه آزاد ماکو سفر می کنند که به همین منظور ده ها برنامه شاد و متنوع علاوه بر آمادگی اماکن تاریخی برای پذیرش میهمانان نوروزی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه هتل ها و محل اسکان برای مسافران نیز در نظر گرفته شده است افزود: از چندماه گذشته برنامه های مدون برای توسعه گردشگری منطقه و معرفی این منطقه برای حضور مسافران تدارک دیده شده است و این روند در سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین