پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

نشست رهیافت جهاد تبیین با حضور علما و مبلغین اهل تشیع و تسنن شهرستان ماکو برگزار شد

نشست صمیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، ‌امام جمعه و نماینده مجلس با علما و مبلغین اهل تشیع و تسنن شهرستان ماکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، امام جمعه شهرستان ماکو در این مراسم ضمن تبریک ایام عیدنوروز و سال جدید، ماه مبارک رمضان را ماه بهار قرآن و دعا و استغفار و ماه رحمت پروردگار عالمیان عنوان کرد و گفت: هدف اصلی خلفت انسان، تقرب به پیشگاه خداوند متعال است و پیامبران برای هدایت بشر به این مسیر و عدم انحراف از آن مبعوث شده اند.

حجت الاسلام والسلمین سید محمد هاشمی با اشاره به تبلیغ دین الهی که از منظر امام علی (ع) وآیات قرآن از مهمترین وظایف پیامبران الهی است افزود: پیامبراکرم (ص) همچون طبیب در میان مردم می گشت و مریض های فکری واعتقادی را پیدا می نمود و با تبلیغ چهره به چهره آنان را هدایت به راه راست می کرد.

وی با اشاره به حدیث العلما ورثه الانبیاء بیان داشت:  وظیفه همه ما مبلغین دین و علما این است که هجمه و شبهات دشمنان را احصا و به جوانان پاسخگو باشیم.

امام جمعه ماکو اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد به مروجان دین الهی در این برهه زمانی و اصلاح تفکرات غلطی که دشمن در افکار جوانان ایجاد کرده کمک کند و با تقویت مساجد و کانون های فرهنگی، در گرایش جوانان به مساجد،‌قرآن و اهل بیت (ع) روحانیون را یاری نماید.

حجت الاسلام هاشمی به نامگذاری امسال به نام مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: تمام دستگاه های اجرایی، نهادها و مردم باید با تمام قوا به میدان بیایند.

وی تقویت باورهای دینی مردم را در راستای مهار تورم با اهمیت دانست و بیان داشت: تبلیغ تولید داخلی در راستای جذب سرمایه گذاران می تواند توسط علما اثرگذار باشد.

نماینده مردم ماکو شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: برای تحقق شعار سال همه باهم باید تلاش کنیم .

محمد علی پور با اشاره به پیگیری برای اتمام عملیات گازرسانی به مناطق محروم که از نعمت گاز محروم بودند گفت: با پیگیری هایی که انجام شد عملیات گازرسانی به بخش های محروم بورالان آغاز شد.

وی از پیگیری برای راه اندازی تصفیه خانه ماکو خبرداد و اضافه کرد:  ۱۰۰ میلیارد تومان وام با ضمانت خود دولت به همین منظور تخصیص یافته است ولی به دلیل بالا رفتن درصد وام بانکی مشکلاتی ایجاد شده بود که با پیگیری هایی که انجام شد، بزودی تخصیص خواهد یافت.

نماینده مجلس تفاهم و همدلی بین فرمانداری و سازمان منطقه ازاد ماکو را خوب توصیف کرد و گفت: این همدلی بین مسئولین و اقوام و مذاهب در منطقه آزاد ماکو می تواند باعث اتفاقات مبارک در منطقه آزاد ماکو باشد.

وی در ادامه بیان داشت: در جریانات ماه های اخیر نوک حمله دشمن به سمت حجاب و روحانیت بود و دشمنان به دنبال تفرقه بین مردم بودند که با درایت رهبری و مردم ناکام ماندند.

علی پور افزود: با تاکید مشاور رئیس جمهورو دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه، امورات فرهنگی جزو برنامه های مناطق آزاد است و در این خصوص اقدامات خوبی از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو در حال اجرا می باشد.

در این جلسه از روحانیون شیعه و سنی که در راهبرد جهاد تبیین،‌ سازمان منطقه آزاد ماکو را یاری کردند با اهدای لوح تقدیر شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین