پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

نشست رهیافت جهاد تبیین در شهرستان شوط برگزار شد

نشست صمیمی علما و مبلغین تشیع و تسنن با عنوان رهیافت جهاد تبیین در شهرستان شوط برگراز شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکوّ در این جلسه که شامگاه چهارشنبه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، امام جمعه شهرستان شوط،‌ نماینده مردم ماکو،‌شوط،‌پلدشت و چالدران در مجلس، فرماندار، رئیس دادگستری و علما و مبلغین شیعه و سنی شهرستان شوط برگزار شد،‌ رهیافت جهاد تبیین مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این نشست به شعار مهم امسال که از سوی مقام معظم رهبری به مهار تورم و رشد تولید مزین گشته گفت:‌مهار تورم بدون رشد تولید و جی دی پی امکان پذیر نیست.

حسین گروسی نقش علما و روحانیت شیعه و سنی را در جهاد تبیین بخصوص ارتقای فرهنگ جامعه برای مهار تورم و توسعه منطقه با رشد تولید بی بدیل عنوان کرد و افزود: فرصت های خوب سرمایه گذاری در منطقه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو بصورت متوازن در شهرستان های مستقر در منطقه آماده شده و پیگیر رفع مشکلات زیرساختی باقیمانده برای تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی هستیم.

وی مشکل گرانی مسکن را از جمله مشکلات مهم منطقه آزاد ماکو برشمرد و خاطرنشان ساخت: برای رشدتولید باید مشکل مسکن و هزینه های بالای آن در منطقه با همت و تبلیغ علما و فرهنگ سازی روحانیون در جامعه حل شود.

گروسی رفع مشکل اقتصادی منطقه را در گرو ارتقای فرهنگی از جمله فرهنگ کار و اشتغال توصیف کرد و ادامه داد: به فرموده رهبر انقلاب فرهنگ کار باید در سطح جامعه نهادینه شود.

وی زنجیره تولید محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره را رویکردی برای رشد اقتصادی منطقه عنوان کرد و گفت: تمامی آحاد مردم در هر جایگاهی باید کار کنند و فرهنگ پشت میز نشینی باید اصلاح شود.

نماینده مردم ماکو،‌شوط،‌پلدشت و چالدران نیز در این جلسه، نا امیدکردن و ایجاد اختلاف در جامعه را از جمله برنامه های دشمن برشمرد و گفت:‌دشمنان از هیچ توطئه ای نتوانستند نتیجه بگیرند لذا آخرین توطئه آنان ایجاد اختلاف مذهبی و قومیتی است که نمونه آن را در جریانات سیستان و بلوچستان مشاهده کردید.

محمدعلی پور با بیان اینکه خوشبختانه از بدو انقلاب در منطقه آزاد ماکو شاهد تعامل و وحدت بین قومیت ها و مذاهب هستیم افزود: تعامل بین مسئولین منطقه آزاد ماکو نیز خوب است و اجازه نخواهیم داد این وحدت و همدلی بین مسئولین از بین برود.

وی از عزم سه قوا و تعامل و همکاری شان برای تحقق مهار تورم و رشد تولید خبر داد و افزود: بودجه ۱۴۰۲ با رویکرد مهار تورم و حمابت از تولید بالاخص با تدوین برنامه های کاربردی در جهت رفع مشکل کسری بودجه  تصویب شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اجرای متوازن پروژه های عمرانی منطقه از جمله اخداث فرودگاه ماکو و جاده سازی انجام گرفته اشاره کرد و گفت: با تعامل تمام دستگاه های مستقر در منطقه و سازمان منطقه آزاد منطقه آزاد ماکو به جایگاه واقعی خود خواهد رسید.

وی در پایان گفت: جلسه امروز نماد وحدت بین علمای اهل تسنن و تشیع است و با همین اتحاد در تحقق شعار امسال همه باهم همدل خواهیم بود.

امام جمعه شهرستان شوط نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه مبلغین در صف اول جهاد تبیین نقش بسزایی بر عهده دارند، گفت: از رسالت‌ روحانیون، تبیین حقایق مبانی فکری، ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزش‌های اسلام حقیقی و آرمان‌های انقلاب در جامعه است.

حچت الاسلام جباری با تاکید بر فرهنگ پژوهش بین روحانیون ،‌ این قشر را پتانسیل بزرگ برای ارتقای فرهنگ جامعه عنوان کرد و خواستار توجه بیشتر سازمان منطقه آزاد ماکو به مقوله فرهنگ و اختصاص منابع مالی برای کارهای پژوهش در بخش فرهنگ شد.

در این جلسه از روحانیون و مبلغین شیعه و سنی که در جهاد تبیین همکاری داشتند تجلیل شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین