پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مرز پلدشت بعنوان پایانه مرزی رسمی صادرات محصولات نفت و گاز و پتروشیمی اعلام شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ از سوی کمرگ جمهوری اسلامی ایران مرز پلدشت بعنوان پایانه مرزی رسمی صادرات محصولات نفت و گاز و پتروشیمی اعلام شد.که میتواند در رونق این مرز و شهرستان تاثیر زیادی داشته باشد.

حسین گروسی شامگاه پنجشنبه در جلسه رهیافت جهادتبیین که با حضور روحانیون و مبلغان اهل تسنن و تشیع شهرستان پلدشت و باحضور امام جمعه، نماینده مردم منطقه در مجلس و فرماندار پلدشت برگزار شد افزود: مناطق آزاد نمونه بارز توسعه از پیرامون به سمت مرکز هستند و این مناطق می توانند موتور محرکه برای توسعه کشور باشند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد مصداق اقتصاد بدون نفت می باشند اضافه کرد: طبق قانون سازمان منطقه آزاد به عنوان بالاترین تصمیم گیرنده ونماینده عالی دولت در منطقه  بوده و برای رفع مشکلات منطقه همه دستگاه ها باید با همدلی از قانون تبعیت کنند.

این مسئول  با بیان مشکلات تورم و مسکن در منطقه آزاد ماکو بیان داشت: اگر در منطقه آزاد مردم مشکل مسکن داشته باشند، نباید انتظار توسعه در این مناطق داشت.

گروسی از آغاز مطالعات برای واگذاری مسکن در این منطقه خبر داد و افزود: باید تمامی دستگاه های خدمات رسان در رفع مشکلات مسکن نهایت همکاری را نمایند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان ظرفیت های پلدشت در گردشگری گفت: تفرجگاه سد ارس می تواند بهترین مقصد گردشگری درامدزا باشد.

وی از علما، روحانیون و ماموستاها خواست تا برای میزبانی خوب مردم از سرمایه گذاران و حمایت از تولید و نیز فرهنگ اشتغال، فرهنگ سازی کنند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به شعار سال اذعان داشت: برای رشد تولید باید مسیر را تسهیل کنیم و تولید را به سمت مدرن سازی و دانش بنیان شدن سوق دهیم .

امام جمعه پلدشت با بیان فضائل ماه مبارک رمضان، گفت این ماه مقامش عظیم و كرامت و شرافت و فضیلتش بر سایر ماهها بسیار است.

حجت الإسلام والمسلمین وحید طالبی با بیان اینکه روزه فقط گرسنگی نیست و باید قلب و دل ها نیز متوجه ذات اقدس الهی باشد افزود: ماه رمضان یکی از بهترین بسترهای رشد و تعالی انسان است .

وی با تشریح آیات الهی در خصوص تبلیغ دین گفت: کسانیکه تبلیغ دین می کنند از هیچ تهدیدی نمی ترسند و در مقابل خداوند فروتن می باشند و در تبلیغ حقایق اسلام و مبانی دین مصلحت سنجی و منفعت طلبی نمی کنند.

امام جمعه پلدشت با تاکید بر بیان حقایق دین توسط علما به مردم بیان داشت: شیاطین دست در دست هم داده اند تا مردم نسبت به دین بدبین شوند و تبیین حقایق دین اسلام ضروری است.

حجت الإسلام طالبی جهاد تبیین را دستور صریح رهبری برای جهاد با روش تبیین حقایق ، معارف ارزش ها و دستاوردهای انقلاب توصیف کرد و گفت: روحانیون شیعه و سنی، سربازان در صف اول جهاد تبیین قرار دارند.

وی از روحانیون و ماموستاها خواست در سخنرانی‌های خود از نظام و دستاورهای آن دفاع کرده و پیشرفت‌های بدست آمده را برای مردم تبیین کنند.

نماینده مردم ماکو،‌شوط،‌پلدشت و چالدران نیز در این جلسه با اشاره به شعار مهار تورم و رشد تولید گفت: متمرکز شدن به موضوع تورم در دستور کار سه قوا قرار دارد.

محمد علیپور با بیان اینکه مجلس و دولت عزم خود را برای کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تورم جزم کرده است افزود: مجلس قوانینی را در حمایت از تولید و مهار تورم تصویب کرده که امیدواریم شاهد آثار مثبت آن باشیم.

وی شهرستان پلدشت را قطب کشاورزی برشمرد و بیان داشت: در راستای مهار تورم مجلس خرید تضمینی محصولات کشاورزی و گندم را تصویب کرده است.

علیپور اضافه کرد: بنده انرژی زیادی را برای پیگیری مسائل و مشکلات پلدشت صرف کردم چرا که تقویت و رشد اقتصادی این شهرستان تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی خاطر نشان ساخت: رشد تولید دربخش کشاورزی، شهرستان پلدشت را متحول کرده و توسعه و رونق این شهرستان را به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم نقش روحانیت در جهادتبیین بسیار با اهمیت دانست و اضافه کرد: هدف واقعی دشمنان از هدف قرار دادن روحانیت و موضوع حجاب در واقع حمله به دین و ارزش های والای اسلام و ولایت است.

در پایان این‌مراسم از روحانیون همراه در جهاد تبیین تجلیل شد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین