پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

کارنامه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد «ماکو»

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برای جذب سرمایه‌گذار باید مشکلات مربوط به بانک‌ها و مقررات اجرایی رفع شود؛ زیرا وقتی با تغییر ناگهانی قوانین یا مغایرت آنها مواجهیم، نمی‌توان انتظار داشت مناطق آزاد ما مانند کشور…

حسین فروزان در یک نشست خبری با بیان آنکه بسیاری از تجار در مناطق آزاد به دلایل ضعف سیستم بانکی بسیاری امور خود را نمی‌توانند به درستی انجام دهند، تصریح کرد: در واقع به‌روزرسانی سیستم بانکی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در این مناطق محسوب می‌شود و برای جذب سرمایه‌ها، تاسیس بانک، بیمه و بازار سرمایه اختصاصی برای مناطق آزاد ضروری است.
وی حجم صادرات سال ۹۵ کالای تولیدی منطقه را ۴۲ میلیون دلار و صادرات مجدد در همین مدت را ۵۰۰ هزار دلار اعلام و اظهار کرد: در ۹ ماه منتهی به آذر امسال، رقم صادرات مجدد در منطقه به ۷ میلیون و۲۰۰ هزار دلار رسید و ۱۴برابر شد، اما میزان صادرات از تولید منطقه کاهش یافت؛ زیرا ۲واحد تولیدی بزرگ که یکی از آنها سال گذشته ۴۰ میلیون دلار درآمد داشت، به دلیل برخی مشکلات تاکنون فعالیتی نداشته ‌است.

فروزان در توضیح ارجاع پرونده ماکو به قوه‌قضائیه نیز گفت: سال گذشته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی این موضوع به منطقه آزاد ماکو آمد و در گزارش خود به رئیس مجلس مطرح کرد که تخلفی در این منطقه واقع نشده است، اما این گزارش در کمیسیون تغییر کرد و پرونده تخلف منطقه آزاد ماکو به قوه‌قضائیه ارجاع داده شد.

رئیس هیات‌مدیره سازمان منطقه آزاد ماکوادامه داد: وقتی سازمانی از سوی سازمان حسابرسی کنترل می‌شود و تاکنون یک بند حسابرسی مبنی بر تخلف وجود نداشته، می‌توان نتیجه گرفت به این پرونده شتابزده نگاه شده است.
وی با اشاره به آخرین وضعیت فرودگاه ماکو یادآوری کرد: دستگاه «آی‌ال‌اس» (مخصوص ناوبری هواپیماها) و روشنایی باند فرودگاه تکمیل نیست، به همین دلیل عملا امکان توسعه پروازها به‌دلیل نبود امکانات وجود ندارد و پرواز از تهران به ماکو و برعکس پنج روز در هفته انجام می‌شود که با تکمیل تجهیزات، سال آینده فرودگاه ماکو را به‌صورت بین‌المللی ثبت می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو درباره سرمایه‌گذاری‌هایی که در این منطقه در دست احداث است، گفت: یک مجتمع بزرگ پتروشیمی با حجم سرمایه‌گذاری ۲میلیارد دلار در این منطقه احداث می‌شود که با اجرای این طرح مهم برای هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۴ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی همچنین افزود: عملیات اجرایی کارخانه بزرگ تولید ترانسفورماتور در سال ۹۵ آغاز شده که فاز اول آن در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد؛ در همین حال فاز اول شرکت‌ کابی آلیاژ (تولیدکننده مواد فروآلیاژ) با حجم سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیون دلار با سرمایه‌گذاری هندی‌ها در سال‌جاری به بهره‌برداری رسید. از سوی دیگر، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۶۰۰ مگاواتی با مشارکت چینی‌ها درحال اجرا بوده و فاز اول آن در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
مختار سلمانی
مختار سلمانی
عکاس و خبرنگار

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین