به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو فاصله اندک منطقه آزاد ماکو از بنادر مرسین در دریای مدیترانه و ترابوزان در دریای سیاه، امتیاز چشمگیری در دسترسی به بازارهای اروپا از راه زمین ودریا است که در مقایسه با بنادر جنوبی کشور در خلیج فارس به دلیل مسافت و صرفه های اقتصادی ناشی از مقیاس جای تردیدی باقی نمی گذارد که این منطقه اقتصادی ترین گلوگاه دررقابت با راه دریایی شرق وغرب در خشکی است.
در این خصوص حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با پایگاه خبری پول نیوز گفت: دو نکته را درباره منطقه آزاد ماکو باید بگویم موضوع اول نقش منطقه آزاد ماکو در این پازلی که مناطق آزاد دارند شاید عمدهترین آن بحث لجستیکی باشد؛ چون باکو نقطه اتصال آسیا به اروپا است و ما با کشورهای متعددی میتوانیم ارتباط برقرار کنیم. موضوع دوم باز ما در زمینههای گردشگری، معدن و امنیت غذایی میتوانیم حضور فعالی داشته باشیم و در آن دو نکتهای که دبیر شورایعالی مناطق آزاد اشاره داشتند؛ هم جهانیسازی مناطق آزاد که به آن خیلی کمتر توجه شده است.
فدایی دولت ادامه داد: این طرحها با هدف تسهیل فرآیند آغاز فعالیت سرمایه گذاری و منطبق بر نیازهای اصلی منطقه آزاد ماکو آماده شده و در آن پیش بینی میزان سرمایه گذاری و اشتغال زایی با معرفی محل اجرا لحاظ شده است.