پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تکمیل و تجهیز بیمارستان های منطقه آزاد ماکو نیازمند 12 میلیارد ریال کمک خیّران است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برای تکمیل و تجهیز بیمارستان های ماکو، شوط و  پلدشت، به  12 میلیارد ریال کمک خیّران نیاز است.

حسین فروزان شامگاه سه شنبه در جمع خیّران عرصه سلامت با بیان اینکه علارغم مشکلات سازمان منطقه آزاد در تکمیل زیرساخت های منطقه، رفع معضلات درمانی ، بهداشتی و آموزشی نیز در اولویت برنامه های مدیران سازمان است که در این خصوص خرید دستگاه سی تی اسکن به مبلغ 22 میلیارد ریال، واگذاری زمین برای احداث خانه های بهداشت، کمک های مالی برای رفع نواقص حوزه سلامت انجام شد.
وی افزود:مردم منطقه آزاد ماکو همیشه ثابت کرده اند که در کار خیر جزو اولین ها هستند و مشارکت آن ها در مدرسه سازی، آب رسانی به روستاهای محروم مرزی و در حوزه سلامت بی نظیر است.

فروزان با اشاره به اینکه دولت به تنهایی نمی تواند از پس مشکلات محرومیت زدایی براید گفت: مردم منطقه آزاد ماکو نباید بخاطر بیماری های معمولی به مرکز استان یا شهرهای دیگر سفر کنند بلکه باید امکانات درمانی در این منطقه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از پزشکان حاذق و متخصص منطقه آزاد ماکو به دلیل نبود امکانات درمانی در شهرهای دیگر طبابت می کنند.

*** 4 میلیارد و 500 میلیون ریال برای تکمیل بخش دیالیز بیمارستان ماکو نیاز است 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تا جایی که در توان دولت بود در این بخش هزینه شده ولی 450 میلیون تومان برای تکمیل بخش دیالیز بیمارستان فجر ماکو که یک مجموعه خیّرساز است، 250 میلیون تومان برای خرید تجهیزات کلینیک تخصصی پوست، 250 میلیون تومان تجهیز بخش طب فیزیک بیمارستان، 150 میلیون تومان تکمیل بخش مغز و اعصاب نیاز است.

وی ادامه داد: همچنین 250 میلیون تومان بیمارستان شوط و 100 میلیون بیمارستان پلدشت نیاز دارد که جمعا 14 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که سازمان منطقه آزاد علاوه بر 22 میلیارد ریال مساعدت ، دو میلیارد ریال دیگر نیز مساعدت می کند و برای مابقی نیاز مند کمک خیّران است.

*** مشارکت در کار خیر یک توفیق الهی است

عضو مجمع خیرین سلامت و امام جمعه ماکو نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت احسان و نیکوکاری گفت: این آئین یک آئین قرآنی است چرا که در قرآن تاکیدات بسیاری به امر بخشش و نیکوکاری شده است.

حجت الاسلام ایوب رنجبری افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و جانفشانی شهدا امروز شاهد دستاوردهای عظیمی در کشور بخصوص در منطقه آزاد ماکو هستیم که در مسیر بالندی، رشد و توسعه گام نهاده و این حرکت برای ادامههمچنان نیازمند یاری مردم است.

وی با اشاره به این که خیرّین ، مجاهدین فی سبیل الله هستند اظهار کرد: در قرآن کریم هر کجا سخن از جهاد به میان آمده ، خداوند از اموالهم و انفسهم یاد کرده که نشان می دهد بخشی از مجاهدت در راه خدا به بخشش مال، ثروت و ثمرات زندگی بستگی دارد.
وی بیان کرد: دست خدا با جماعت است و هر کجا که دست همگان به یاری نیازمندان دراز شده ، خداوند نیز در آن کار همراهی نموده و به آن برکت بخشیده است .

*** بخش طب فیزیکی و توانبخشی قلبی و ریوی بیماری های مزمن بیمارستان ماکو ایجاد می شوددر ادامه این مراسم متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: روش های درمانی تخصص مدرن طب فیزیکی و توانبخشی ‘پزشکی فیزیکی و توانبخشی’ که در زمان حاضر با استقبال بیماران در سراسر دنیا مواجه شده است برای اولین بار در منطقه آزاد ماکو با حضور اینجانب ایجاد می شود که تجهیز این بخش نیاز به مساعدت دارد.

دکتر شایسته‌ خلیفه‌سلطانی افزود: مردم منطقه برای درمان به مرکز استان یا شهرهای همجوار مثل تبریز سفر می کنند و در این منطقه آزاد، خود محروم از داشتن پزشک طب فیزیکی و توانبخشی بودند.
وی افزود: راه اندازی بخش‌ توانبخشی در بیمارستان ها از ضرورت های درمانی است زیرا در این بخش‌ها به بیماران مختلف از جمله ناتوانی های ریوی، قلبی، مغزی، کلیوی و .. امداد رسانی می شود .بامداخلات طب فیزیکی و توانبخشی کیفیت زندگی بیماران ارتقا می یابد.

*** خیّران ماکویی ساختمان بخش دیالیز بیمارستان فجر ماکو را تکمیل می کنند

نماینده خیرین سلامت نیز در این آئین گفت: از سال 93 پروژه احداث بخش دیالیز در زمینی به مساحت 500 متر مربع در 6 طبقه که هر طبقه 435  مترمربع با زیربنای 2 هزار و 258 مترمربع که دارای پارکینگ و زیر زمین است توسط خیّران ماکویی آغاز شد.

غلامرضا عزیز گفت: در هر طبقه تخصص خاصی ایجاد می شود که بخش دیالیز، شیمی درمانی ، مغز و اعصاب، دندانپزشکی، پوست و مو… فعالیت می کنند.

نماینده مجمع خیرین سلامت ماکوافزود: این ساختمان از 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که در احداث آن تمامی خیّران زحمات بسیاری متحمل شدند.

در این مراسم از خیّران نیکوکار عرصه سلامت تجلیل شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین