پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

روزي براي اصناف!

نقش اصناف در جهش تولید، افزايش صدور كالاهاي داخلي به كشورهاي هدف و كاهش بيكاري در كشور بی بدیل بوده و تأثير مهمي در سرعت بخشيدن به رشد و توسعه اقتصادی دارند.

اصناف و بازاريان ازگروههاي مهمي هستند كه معمولا در رويدادهاي مهم تاريخي از آنها ياد مي شود. حضور اين افراد تأثيرگذاري آنها در به وقوع پيوستن بسياري از اتفاقات وحوادث اين سرزمين قابل انكارنيست.

یکم تیرماه، روز ملی اصناف نامگذاری شده که نشانگر اهمیت و جایگاه این قشر عظیم در اقتصاد و توسعه کشور است.

انجمن هاي صنفي داراي مسئوليت ها و وظايف و اصوال اجتماعي وسيعي هسـتند. اين نهادها توسـط خـود مـردم اداره شـده و در وضعيـت بـازار و قيمت گـذاري كالاها نقـش بسـيار مؤثـري را ايفـا مي كنند.
يكي ديگر از مهمترين وظايـف ايـن انجمن هـا توزيـع كالاهاسـت. در حال حاضـر اتحـاد و يكپارچگـي مـا بيـن اعضـا، برنامه ريـزي و مديريـت بـراي ايجاد انسـجام، اتخـاذ جهت گيري هاي كاري و تخصصـي و تدويـن برنامه هـاي راهبـردي و عملياتـي بـراي محقق سـازي اهداف، شناسـايي موانـع قانونـي گسـترش فعاليتهـاي قتصـادي، تجـاري و كمـك بـه رفـع آنهـا، جلوگيـري از رقابـت مخـرب بيـن اعضاي صنـف، كمك بـه بهبود قوانيـن و مقـررات، ارائـه خدمات مشاوره اي و اطلاعاتي بـه مجموعه، انتقال و انعكاس نظرات صنف حرفه خود بـه دولت و مسئولان، كمك بـه رشد اقتصادي و صادراتي صنـف، فراهـمآوردن شـرايط حضـور در رويدادهـاي تخصصـي داخلـي و خارجي، كمـك به انجـام فعاليتهاي تبليغاتـي، شناخت بازارهاي هدف و شناسايي فرصتهاي تجاري، تنها بخشي از اهداف تشكيل انجمنهاي صنفي به شمار مي رود. ضمـن اينكه اتاق اصنـاف مي تواند اقدامات مؤثـري در راسـتاي حمايت از توليد ملـي، افزايش صدور كالاهاي داخلي به كشـورهاي هـدف و كاهش بيـكاري در كشـور انجام دهـد و تأثير مهمي در سرعت بخشيدن به رشـد و توسـعه اقتصـادي ايفا كنـد.

بی تردید اصناف متعهد و سخت کوش منطقه آزاد ماکو علیرغم مشکلات اقتصادی، باهمت و پشتکار بی‌بدیلشان، درکنار مردم بوده و هستند و از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم فروگذار نکرده اند و در کمک های مومنانه برای مساعدت به هموطنان نیز در لبیک به ندای رهبری معظم نیز خوش درخشیده اند.

اجرای کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و مقررات اختصاصی این قانون برای بهره مندی همه اصناف و فعالان اقتصادی در بخش های مختلف، حق قانونی همگان بوده و ایجاد بسترهای نرم افزاری و قانونی لازم برای عملیاتی شدن این مهم تکلیف سازمان و دیگر سازمانها و نهادهای دولتی در منطقه می باشد.

انشاالله با بهبود شرایط اقتصاد کلان و البته بهره برداری از پروژه محصور سازی منطقه که از ابتدای سالجاری شروع شده است، شاهد بهره مندی و رونق فعالیت های همه اصناف و فعالان اقتصادی در سطح کل منطقه باشیم.

لازم می دانم یکبار دیگر از زحمات کلیه واحدهای صنفی و صنوف محترم، هیات مدیره های محترم اتحادیه ها و هیات رئیسه های محترم اتاق های اصناف شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت، تقدیر و تشکر نمایم، سلامتی و توفیق همگان را در خدمت رسانی مطلوب به مردم و اعتلای میهن اسلامی از درگاه خداوند متعال مسالت می نمایم.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین