پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

نمایندگی خانه مطبوعات در منطقه آزاد ماکو افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: مسئله ایجاد نمایندگی خانه مطبوعات در منطقه آزاد ماکو از جمله دغدغه‌های خبرنگاران و حوزه فرهنگی بود که خوشبختانه راه‌اندازی شد.

علیرضا نوروزی در حاشیه افتتاح نمایندگی خانه مطبوعات در منطقه آزاد ماکو در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» گفت: نمایندگی خانه مطبوعات استان آذربایجان غربی با حضور جمعی از مسئولین استانی، منطقه‌ای، خبرنگاران و اصحاب رسانه در منطقه آزاد ماکو افتتاح شد.

وی تصریح کرد: مسئله ایجاد نمایندگی خانه مطبوعات در منطقه آزاد ماکو از جمله دغدغه‌های خبرنگاران و حوزه فرهنگی بود که با پیگیری‌های مسئولان مربوطه راه‌اندازی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: توسعه پایدار و آگاهی‌بخشی به جامعه از طریق رسانه‌ها صورت می‌گیرد و در واقع می‌توان گفت رسانه‌ها آینه انعکاس‌دهنده پیشرفت جامعه هستند.

وی اظهار کرد: پیشرفت و توسعه در گرو فعالیت رسانه‌ها است و رسانه‌ها مرجع مهمی برای اطلاع‌رسانی عمومی هستند؛ از این روز خانه مطبوعات می‌تواند با انسجام‌بخشی به این امر در حصول بهتر نتیجه مؤثر باشد.

نوروزی گفت: فعالیت تأثیرگذار و موفق نمایندگی خانه مطبوعات در منطقه آزاد ماکو در گرو انسجام و یکپارچگی در بین اعضا است.

وی با اشاره به فعالیت جهادی در این زمینه تصریح کرد: باید از تجربه افرادی که در این زمینه با سوابق تخصصی و مطبوعاتی حضور دارند بهره کافی گرفته شود.
در این افتتاحیه حمید قاسمی به‌عنوان سرپرست نمایندگی خانه مطبوعات در منطقه آزاد ماکو معرفی شد.

نمایندگی خانه مطبوعات در منطقه آزاد ماکو باهدف ساماندهی رسانه‌ها خصوصاً رسانه‌های محلی و ایجاد ارتباط بین مسئولان رسانه‌ها و رفع نیازها است.
اهتمام به آموزش با استفاده از آموزش‌های حضوری و مجازی و رفع نیازهای دست‌اندرکاران رسانه‌ها گوشه‌ای دیگر از اهداف این نمایندگی است.

خانه مطبوعات به‌عنوان تشکیلاتی صنفی به‌منظور تأمین حقوق و گسترش آزادی‌های قانونی و مسئولانه رسانه‌های استان با رویکرد صنفی و حل مسائل و مشکلات با فراهم‌آوردن تسهیلات رفاهی برای اصحاب رسانه تشکیل شده است.

خانه‌های مطبوعات، مأمن نشریات و فعالان این عرصه و به عبارتی ناجی و حامی اصحاب رسانه‌اند که به‌موجب اساسنامه موجود، اهدافی همچون کمک به ارتقای کمی و کیفی مطبوعات محلی که خود متضمن تقویت نقش مطبوعات کشور و افزایش استانداردهای کار خبری و اطلاع‌رسانی کشور است را به دنبال دارد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین