حسین گروسی درجلسه ای که در حاشیه بازدید میدانی مشاوران طرح راه آهن تبریز – چشمه ثریا، مدیرکل تاسیسات زیربنایی شرکت راه آهن و سازمان محیط زیست از مسیر ریلی برگزار شد گفت: احداث این خط ریلی نقش مهمی در حمل و نقل مسافر و کالا همچنین توسعه مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به ترکیه و اروپا دارد.
وی افزود: این طرح یکی از مهمترین طرحهای زیربنایی است که پس از سالها انتظار به عنوان یکی از چهار پروژه اولویت دار کشور مصوب شد گفت: انتخاب مسیر تبریز- مرند- مراکان- یولاگلدی – چشمه ثریا به طول ۲۲۰ کیلومتر به عنوان گزینه برتر اتصال به خط ریلی ترکیه به منظور افزایش ظرفیت ترانزیتی در محدوده شمال شرق ترکیه و ایجاد فرصت ترانزیتی در محدوده نقطه مرزی شمال غرب ایران (مرز چشمه ثریا) برای اتصال به خط راه آهن جدید در ترکیه و راه آهن کشورهای قفقاز انجام گرفته است.
گروسی با اشاره به اینکه محیط زیست برای ما بسیار مهم است و قطعا ملزومات زیست محیطی در احداث خط ریلی در نظرگرفته می شود، افزود: با اجرای این خط ریلی به طول ۲۰۰ کیلومتر، قطعا عامل اصلی توسعه لجستیک و رونق اقتصادی منطقه و کشور خواهد بود.
یک پاسخ به «بررسی و رفع مسائل زیست محیطی مگاپروژه ریلی غرب کشور»
امیدواریم شعار نباشد ویکی از محرومترین مناطق کشور نظاره گر توسعه باشد