پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پیشرفت های علمی و توسعه عمرانی کشور حاصل انقلاب اسلامی 57 است

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو ؛ قائم مقام سازمان منطقه آزاد ماکو در جمع مسئولین این منطقه با اشاره به تحولات عظیم عمرانی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در نظام اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 یک تحولاتی در حوزه های صنعتی ،کشاورزی ، اقتصادی و عمرانی پدید آورد و ابعاد این انقلاب به جنبه های انسان ساز و روح بزرگ بیداری اسلامی برمی گردد. به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو ؛ قائم مقام سازمان منطقه آزاد ماکو در جمع مسئولین ماکو با اشاره به تحولات عظیم عمرانی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در نظام اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ تحولات عظیمی در حوزه های صنعتی ،کشاورزی ، اقتصادی و عمرانی پدید آورد و ابعاد این انقلاب به جنبه های انسان ساز و روح بزرگ بیداری اسلامی برمی گردد.
مهندس ازهاری با اشاره به اینکه ایران در سال 2017 رتبه اول شتاب علمی جهان را دراختیار دارد. گفت: در سال ۲۰۱۷ به لحاظ تولید علم جهان، ایران در بین 140 کشور در جایگاه چهاردهم قرار دارد و براساس گزارش بین المللی اطلاعات علمی IsI تعداد مقالات علمی چاپ شده از محققان ایرانی در مجلات معتبر بین المللی در سال 1357، 450 مقاله و در فاصله 26 سال اخیر حدود 450 میلیون مقاله در پایگاه isi ثبت شده است .
وی با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در سال 57 حدود 47 دزصد بوده و درسال 95 به 88 درصد افزایش یافته، افزود: علاوه بر تحول علمی و سطح سواد در دیگر حوزه ها نیز جهش های فوق العاده داشتیم که از جمله تعداد شهرهای گازرسانی شده در سال 57 پنج شهر ولی در حال حاضر 1063 شهر از نعمت گاز بهرمند شده اند. همچنین تعداد روستاهای گازرسانی شده در سال 57 صفر بوده که در حال حاضر به بیش از 20 هزار و 400 روستا گازرسانی شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه تعداد روستاهای برق رسانی شده در سال 57 چهارهزار و 327 روستا بوده افزود: هم اکنون به برکت انقلاب بیش از 56 هزار و 170 روستا از نعمت برق بهرمند شده اند.

ازهاری با اشاره به اینکه راه روستایی آسفالته نیز درسال 57 حدود 2 درصد و در حال حاضر ۸۱% رسده است افزود: دستاوردهای انقلاب و نظام باید به نسل جوان کشورکه آن دوران را درک نکرده منتقل شود.
وی با اشاره توزیع عادلانه امکانات در انقلاب اسلامی گفت: تعداد روستاهای دارای ارتباط مخابراتی از 312 روستا در سال 57 به 55 هزار روستا افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره کاهش ریسک سرمایه گذاری از رتبه 7 در پایان دولت دهم به رتبه ه پس از برجام گفت: در حوزه سلامت نیز اقدامات نظام اسلامی چشمگیر است.
وی به فعالیت ها و اقدامات انجام شده در منطقه آزاد ماکو گفت : از نیمه دوم سال ۹۲ تا اکنون بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی در این منطقه هزینه شده است . لازم به ذکر است که قبلاً درآمدهای حاصله از منطقه در کمیسیون اقتصاد و دارایی مدیریت می شد اما اکنون در منطقه آزاد مدیریت می‌شود
ارسلان ازهاری گفت: کشور ایران در ۱۴۰ کشور جهان جایگاه ۱۴ در زمینه علمی را دارد و در سال ۲۰۱۷ ایران رتبه اول شتاب علمی جهان را دراختیار دارد.
وی با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در سال ۹۵ نسبت به سال۵۷ افزایش 87 درصدی دارد افزود: در سال ۹۵ ، 20 هزار و 400 روستا گازرسانی شده است و پنج هزار و 600 روستا از نعمت برق برخوردار شده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌ آسفالت روستایی نیز ۸۱% بعد از انقلاب توسعه یافته است افزود: دستاوردهای انقلاب و نظام باید به نسل جوان کشورکه آن دوران را درک نکرده منتقل شود.

وی با اشاره به فعالیت ها و اقدامات انجام شده در منطقه آزاد ماکو گفت : از نیمه دوم سال ۹۲ تا اکنون بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی در این منطقه به کار گرفته شده است لازم به ذکر می باشد که قبلاً درآمدهای حاصله از منطقه در مرکز مدیریت می شد اما اکنون در منطقه آزاد مدیریت می‌شود

وی با اشاره به تکمیل طرح فرودگاه منطقه آزاد ماکو گفت: پروژه فرودگاه به اتمام رسیده و در دهه فجر به بهره برداری می رسد .

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها غیرفعالند.

تازه ترین عناوین