پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تبدیل 58 کیلومتر از راه منطقه آزاد ماکو به بزرگراه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: 58 کیلومتر از راه منطقه آزاد ماکو تبدیل به بزرگراه می شود.


به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از ایسنا حسین فروزان وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو را نعمتی برای استان دانست و بااشاره به اینکه بیشترین آمار تردد در سطح استان را متعلق به منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و گفت: 58 کیلومتر جاده از ورودی منطقه آزاد ماکو تا خود شهر ماکو تا شهریور ماه سال آینده تبدیل به بزرگراه خواهد شد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با تاکید بر اینکه مسئله راه و جاده یکی از فاکتورهای مهم برای توسعه هر کشوری است اظهار کرد: در سطح استان در باب تعریض و احداث جاده ها کم‌لطفی صورت گرفته است .
فروزان با اشاره به اینکه فرودگاه ماکو سومین فرودگاه آذربایجان غربی است و ازسال 93 احداث این فرودگاه آغاز شده بود خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس که سالیان سال منطقه آزاد است از نعمت فرودگاه بی‌بهره است در حالی که منطقه آزاد ماکو امروز صاحب فرودگاه بوده و در آینده نزدیک در کنار ساخت کارگو فرودگاه، این فرودگاه بین المللی خواهد شد.
فروزان با تأکید بر اینکه فرودگاه ماکو در سال 71 برای پروازهای فوکر طراحی شده بود، که با تشکیل سازمان منطقه آزاد ماکو طرح این فرودگاه به پروازهای ایرباس 320 تبدیل شده است افزود: ساخت فرودگاه ماکو در سطح ایران یک رکورد حساب می شود چرا که ساخت چنین فرودگاهی در مدت زمان 30 ماه یک کار جهادی است .
وی با تاکید بر اینکه به طور متوسط در هر هفته 5 پرواز از این فرودگاه صورت می گیرد افزود : برنامه بر این اساس است که پرواز ها به 6 پرواز ارتقاء یافته و بعد از عید نوروز 97 روزانه دو پرواز در چارت پروازی باشد و همچنین باتوجه به کشش، درخواست های مردم منطقه و حضور شرکتهای سرمایه گذار، پروازهای خارجی به استانبول در برنامه فرودگاه ماکو است.
فروزان در ادامه به سایر اقدامات این سازمان اشاره کرد و گفت: احداث پایانه صادراتی به طول 120 هزار متر مربع و 16 هزار متر سالن آن، نمایشگاه بین المللی، تعریض جاده منطقه آزاد ماکو، جاده لجستیک به طول 8 کیلومتر، احداث شهرک صنایع سبک، احداث شهرک صنایع نیمه سنگین، راه اندازی مرکز ارتباط انتقال و فناوری های پیشرفته، تنها گوشه‌هایی از اقدامات این سازمان در طول خدمتش است.
وی همچنین از احداث پاسگاه نمونه در منطقه آزاد ماکو در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: درپی دیدار و گفتگو هایی که با سردار اصلانی داشتیم مقرر گردیده پاسگاه و کلانتری استاندارد و نمونه در شهر بازرگان ساخته شود.
فروزان بازارچه ها را به عنوان پتانسیلی برای شناساندن ظرفیت های منطقه در حوزه خرید و فروش عنوان کرد و افزود: جذب گردشگر برای منطقه آزاد ماکو از مهم‌ترین نیازها است چراکه اقتصاد منطقه می‌تواند با حضور گردشگر متحول شود .
وی هدف و طرح احداث بازارچه امید را واگذاری به مغازه داران مسیر تعریض خیابان امام ماکو در قبال دریافت مغازه آنها عنوان کرد و گفت: متاسفانه بازاریان با دبه کاری از پذیرش این مغازه‌ها خودداری کردند و ما نیز مجبور شدیم با تغییر نقشه و طرح آن با عنوان بازارچه با درصد مالکیت منطقه آزاد ماکو در جهت درآمد پایدار برای سازمان اجاره کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: 3 قطعه از خیابان امام توسط سازمان خریداری شده است که نزدیک به 6 میلیارد تومان هزینه در جهت خرید زمین اعتبار در نظر گرفته شده است که تا پایان سال 96 خریداری خواهد شد و سال 97 وعدگاه تحقق آرزوی 50 ساله مردم منطقه آزاد ماکو که همان تعریض خیابان امام است خواهد بود .
وی با اشاره به اینکه توسعه، آبادانی و رفاه مردم منطقه سه اصل مهم در اقدامات این سازمان است تصریح کرد: با توجه به اینکه ورودی جمهوری اسلامی ایران منطقه آزاد ماکو است و بیشترین توریست و گردشگر خارجی از مرز بازرگان وارد کشور می‌شوند، این منطقه لزوم سرمایه گذاری همه جانبه در تمامی ابعاد را می طلبد.
فروزان بر بازسازی و مرمت پل ها کاخ موزه باغچه جوق اشاره کرد و گفت: مرمت و احیای کاخ موزه باغچه جوق به قوت خود در حال بازسازی است که امید داریم طی سه ماه آینده و بعد از عید نوروز به بهره‌برداری برسد .
وی محوطه تاریخی قلعه قبان را تاثیر گذار در آینده گردشگری ماکو عنوان کرد و افزود: احیا و مرمت این قلعه و محوطه آن بنا با تفاهم نامه هایی که با میراث فرهنگی استان شده است به حول و قوه الهی ادامه دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو براقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری شهرستان شوط نیز اشاره کرد و گفت: احداث پارک بانوان در این شهر به مراحل پایانی خود رسیده است که طی سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید .
وی آبگرم شهرستان شوط را کلیدی در جهت باز کردن قفل توسعه شهرستان شوط دانست و اظهار کرد: اگر سرمایه گذاری در این آب گرم صورت گیرد، شاهد سرین دوم در منطقه خواهیم بود.
فروزان با اشاره به اینکه سالن چند منظوره ورزشی در شهرستان شوط،ساخته می شود و اردیبهشت سال اینده سالن کشتی این شهرستان افتتاح می‌شود افزود:تنها هدف سازمان تشویق مردم به ورزش بدون خرج کردن ریالی هزینه ازسوی انها است .

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین