پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

آئین گرامیداشت روز درختکاری در منطقه آزاد ماکو برگزار شد

همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی ، آئین گرامیداشت روز درختکاری با حضور مسئولین شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت در محل پارک امام خمینی(ره) ماکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز سه شنبه در این آئین گفت: حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی یکی از اولویت های این سازمان  است بطوریکه مدیریتی بنام محیط زیست جهت احیا و حفاظت از محیط زیست و فضای سبز در معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو ایجاد کرده ایم.

حسین فروزان افزود: درختکاری را نباید منحصر به روز 15 اسفند کرد بلکه همه روزها باید نسبت به محیط‌زیست از جمله پوشش گیاهی و درختان توجه کنیم.

وی افزود: وظیفه سازمان ایجاد پارک و فضای سبز در منطقه بود که خوشبختانه این سازمان با احداث بوستان امام ماکو با هزینه ای بالغ بر 353 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 13 هکتار  ، پارک بانوان شوط نیز با اعتبار 15 میلیارد ریال در زمینی به مساحت سه و نیم هکتار و دیگر پروژه های فضای سبز اقداماتی اساسی انجام داده و انشاله در سال آینده عملیات احداث پارک مسافر نیز کلید می خورد.

امام جمعه ماکو نیز  همزمان با ۱۵ اسفند (روز درختکاری) با کاشت نهالی در بوستان امام خمینی (ره) ماکو گفت : منابع طبیعی به عنوان یک موهبت الهی در خدمت بشریت قرار دارد و پاسداشت حرمت طبیعت وظیفه همگانی است.
حجت الاسلام ایوب رنجبری افزود: ایام نوروز که مردم مسافرت می‌کنند بار دیگر به مساله محیط‌زیست بیندیشند و هرکس بپرسد چه سهمی را در احیای محیط‌زیست دارد و چه اقدامی باید انجام دهد تا از تخریب آن جلوگیری شود.

وی شهدا را الگوی تمام نما در حفاظت از شجره طیبه انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: در کتاب های اسلامی به درختکاری و افشاندن دانه یا کاشتن دانه ثمر بخش تاکید شده است به گونه ای که‌ این کار در ردیف بهترین و مقدس ترین کارهای خیر نام برده شده است.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین