پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

جشن بزرگ عیدانه نوروز سال 97 در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای استقبال از بهار و میزبانی از مسافرین نوروزی جشن بزرگ عیدانه از 2 لغایت 10 فروردین ماه با حضور هنرمندانی داخلی و نخجوان در مرکز همایش های سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از ایکنا، حسین حمزه لو سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی منطقه آزاد ماکو  گفت : طی هماهنگی های صورت گرفته با اداره اوقاف شهرستان ماکو، تعدادی حسینیه و مسجد آماده اسکان مسافرین در صورت بروز شرایط اضطراری و بحران هماهنگ شده است.

وی ادامه داد : ۸ پست ایمنی، سلامت و راهنمای مسافر در ۸ نقطه از منطقه آزاد ماکو که مراکز پرتردد هستند در جهت ارائه خدمات به مسافرین نوروزی از سوی جمعیت هلال احمر ماکو در نوروز ۹۷ فعالیت خواهند کرد.

وی افزود : ۱۸ هتل، مهمانپذیر و کاشانه با ۲۰۲ اتاق و ۵۳۲ تخت آماده پذیرایی و اسکان مسافرین نوروزی و گردشگران منطقه آزاد ماکو است.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی منطقه آزاد ماکو خاطر نشان کرد : در نوروز ۹۷ آموزش و پرورش شهرستان ماکو با ۷ مدرسه و ۱ خانه معلم، شهرستان شوط با ۳ مدرسه و ۱ خانه معلم و شهرستان پلدشت با ۲ مدرسه در کنار هتل ها و مهمانپذیر ها وظیفه اسکان مسافرین را دارند.

حمزه لو تصریح کرد : منطقه آزاد ماکو درنوروز ۹۶، میهمان بیش از ۸۰۰ هزار مسافر و گردشگر بود که امسال نیز پیش بینی می شود این آمار رشد چشمگیری داشته باشد.

وی به برنامه های سازمان در راستای استقبال از بهار و ایجاد فضای شاد برای مسافرین نوروزی و اهالی منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و گفت : برگزاری جشن “استقبال از بهار” در فرودگاه منطقه آزاد ماکو و محل آبنمای پارک امام خمینی(ره) ماکو و جشن بزرگ “عیدانه” از ۲ الی ۱۰ فروردین در مرکز نمایشگاهها و همایشهای بین المللی پارک امام خمینی از جمله این برنامه ها است.

وی بیان کرد : “جشنواره بازی های بومی محلی” برای شناساندن بازی های بومی منطقه آزاد ماکو به مسافرین و گردشگران در روز ۱۰ فروردین برگزار خواهد شد.

وی افزود : برپایی سیاه چادر های عشایری به همراه برگزاری مراسم و آئین های عشایری و روستایی از برنامه های شاخص سازمان است.

وی برگزاری چنین جشنواره هایی را فرصتهایی در جهت حضور مجدد مسافرین در منطقه آزاد ماکو ابراز کرد و افزود: سازمان در راستای پر کردن اوقات فراغت مسافرین نوروزی که به این منطقه تشریف می‌آورند برنامه های گسترده ای در نظر دارد که تنها هدف، ایجاد زمینه ای شاد و بانشاط برای مسافرین است.

حمزه لو بر ارائه آموزش های لازم به تاکسی رانان، هتلداران و مغازه‌داران اشاره کرد و اظهار کرد : خوش رفتاری با ارباب رجوع زمینه را در راستای حضور مجدد مسافرین در آن محل فراهم می کند که در این راستا سازمان جلسات آموزشی برگزار کرده است.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی منطقه آزاد ماکو به نقش خبرگزاری‌های موثق در راستای پوشش اقدامات و فعالیت‌های موثر این سازمان اشاره کرد و افزود : هر اقدامی که بدون انعکاس خبری در رسانه ها صورت بگیرد، بی نتیجه است و گویی هیچ اقدامی انجام نشده است.

حمزه لو گفت : بیش از ۴۰ هزار برشور، نقشه و کتابچه تبلیغاتی ظرفیت گردشگری منطقه آزاد ماکو جهت توزیع بین مسافرین و گردشگران آماده و در اختیار ایستگاه های راهنمای مسافر قرار گرفته شده است.

وی گفت: کاخ موزه باغچه جوق، بازارچه امید، بازارچه مرزی ماکو، مجموعه دخمه سنگی فرهاد، مجموعه کوه قیه، کلاه فرنگی، پل های تاریخی، بازارچه مرزی پلدشت، کمپ سد ارس، بافت قدیمی و سنتی شوط، ارتفاعات ییلاقی روستای چاوقون، آبگرم شوط و بازار سنتی و قدیمی شوط آماده میزبانی از مسافرین نوروزی در منطقه آزاد ماکو هستند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین