پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

رونق پایدار اقتصاد، در گرو حمایت از کالای ایرانی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تدبیر مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 97 با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی می تواند محور رونق پایدار اقتصاد ملی و نیروی محرکه در تحقق برنامه های اقتصادی دولت قرار گیرد.

حسین فروزان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو افزود: مقام معظم رهبری فرمودند کارهای خوبی برای مسئله‌ اشتغال و تولید ملی شد، البته کارهای زیاد دیگری باقی مانده است که باید بشود و این شعار تا حدودی عملی شد در کشور، لکن به‌طور کامل بایستی کار ادامه پیدا کند تا ان‌شاءالله این شعار عملی بشود.
وی افزود: بر این اساس نیز سازمان منطقه آزاد ماکو در عرصه اجتماعی و تدوین برنامه های کارآمد برای بهبود اشتغال اقداماتی انجام داده و می کوشد با اتخاذ تدابیر مناسب و بهنگام کارنامه درخشانی را در این حوزه ارایه کند تا شهروندان با ارتقای سطح نشاط و امید به زندگی به عدالت اجتماعی دست یابند.

فروزان با اشاره به اینکه  بدون نقش آفرینی موثر مسئولین و در نهایت رویکرد مردم به کالای ایرانی برنامه ریزی های دولت در جهت نیل به این هدف والا ناکام خواهد ماند افزود: یکی از اساسی ترین اقدامات در تحقق شعار سال مبارزه با قاچاق و ورود کالاهای خارجی بدون نظارت و بصورت قاچاق است که باید در این خصوص اقدام جدی شود و با این اقدام باید به تولیدکنندگان ملی اطمینان دهیم که فرآیند حمایت از محصول ایرانی به درستی اجرا می شود.

وی  با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی و ترویج مصرف تولید داخلی باید در جامعه به یک فرهنگ عمومی مبدل شود ادامه داد: این مهم با تلاش رسانه ها و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مسئولانه آنها تحقق می یابد.

این مقام مسئول گفت: دستیابی به این مطالبه ملی نیاز به شناخت دقیق از الزامات آن دارد که همه مسئولان، تولیدکنندگان و مردم باید به آن توجه داشته باشند زیرا به تعبیر معاون اول رییس جمهوری برای اینکه محصول ایرانی موفق باشد باید هدف گیری عالمانه و دلسوزانه ای درباره حمایت از کالای ایرانی شکل بگیرد.

وی با اشاره به دیدارهای نوروزی با رئیس جمهور و معاون اول ایشان گفت: دولت تدبیر و امید اعتقاد دارد هیچ کشوری نمی‌تواند به توسعه دست پیدا کند مگر آنکه به تولیدات داخلی و سرمایه گذاران خود اهمیت ویژه‌ای قایل شده باشد.

فروزان تصریح کرد: ایجاد بازار رقابتی از دیگر الزاماتی است که باید به آن توجه کافی داشته باشیم وقتی این بازار رقابت شکل بگیرد مردم نیز به دنبال کالایی با کیفیت بالاتر خواهند بود که این رونق تولید ملی را به دنبال خواهد داشت.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین