پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

رشد ۴/۸۲ درصدی اقامت گردشگران نوروزی در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت : در طول ایام نوروز ۹۷، از تاریخ 27 اسفند 96 تا 13 فروردین 97 تعداد ۳۰۱۷۷ نفر در مراکز اقامتی منطقه آزاد ماکو اقامت داشته اند .

حسین فروزان با اشاره به اینکه این تعداد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، رشد ۴/۸۲ درصدی را نشان می دهد افزود: اقامت گردشگران در منطقه آزاد ماکو علاوه بر هتل ها، مهمانپذیرها، کاشانه مهمان ها، شامل خوابگاه های ادارات، مدارس، اسکان چادری، کمپ های موقت و … نیز میشود. بیشترین تعداد اقامت در طول ایام نوروز مربوط به مراکز اسکان و اقامت وابسته به آموزش و پرورش (مدارس و خانه معلم) با ۳۲/۵۴ درصد بود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه گفت: با افتتاح مرکز خرید امید در ماکو، مرمت و احیای آثار تاریخی از جمله قلعه قبان ماکو و همچنین برگزاری جشن های شب های نوروز در ایام تعطیلات شاهد رشد گردشگری و افزایش اقامت گردشگران در منطقه آزاد ماکو بودیم.
فروزان افزود: کاخ موزه باغچه جوق ماکو با حدود ۱۵ هزار نفر بازدید کننده در طول ایام نوروز بعد از مجموعه تخت سلیمان رتبه دوم بازدید را در بین مراکز تاریخی استان آذربایجان غربی داشته است. همچنین، قلعه قبان نیز که از سال ۱۳۹۵ عملیات مرمت و احیا و منظر سازی آن در راستای پرونده ثبت منظر تاریخی، طبیعی منطقه آزاد ماکو آغاز شده است به طور متوسط روزانه حدود ۲۵۰ نفر بازدید کننده داشته است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین عنوان کرد که در طول ایام نوروز ۹۷ بیش از ۶۹ هزار نفر مسافر ایرانی از گمرکات منطقه برای سفر به کشورهای خارجی به ویژه ترکیه، خارج شده اند؛ این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۷۸/۷۹ درصد رشد نشان می دهد.

وی اظهار داشت: با توجه به حجم زیاد مسافران عبوری از منطقه، با مرمت و احیای اثار تاریخی منطقه و ایجاد مراکز تفریحی و خرید متنوع و همچنین مراکز اقامتی مناسب در سال های آتی شاهد افزایش ماندگاری گردشگران و همچنین رشد و توسعه گردشگری در منطقه آزاد ماکو خواهیم بود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین