پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

رویکرد مناطق آزاد در سال جاری “حمایت از کالای ایرانی” است

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: رویکرد حمایت از کالای ایرانی یک هدف گیری بسیار عالمانه و دلسوزانه‌ است و مناطق آزاد بطور جدی در تحقق این شعار و رونق تولیدات داخلی گام بر می دارد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو مرتضی بانک روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه مردم قدردان خادمان صدیق خود هستند و این جای خوشحالی است، افزود: در منطقه آزاد ماکو در حد قابل قبول اقدامات زیر ساختی فراهم شده و آماده حرکت به سمت توسعه صنعتی و تولیدی بر اساس سیاست های ابلاغی دولت است.

وی با تقدیر از تلاش های حسین فروزان مدیرعامل اسبق این منطقه تصریح کرد: رشد و توسعه زیرساختی منطقه آزاد ماکو نسبت به مناطق دیگر سریعتر اتفاق افتاد که با همکاری و تعامل مسئولین با مدیرعامل وقت این امر محقق شده است.

بانک تصریح کرد: جذب سرمایه گذار برای تولید داخلی و سوق دادن آن به سمت رقابت با بازارهای جهانی  رویکردی است که با حمایت مردم می تواند باعث رشد اقتصادی نه تنها منطقه بلکه کشور شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 450 هزار نفر در مناطق آزاد کشور مشغول به فعالیت هستند گفت: سالانه نزدیک 19 میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت می گیرد در حالیکه از این میزان فقط یک سوم واردات صورت می گیرد که اتفاقی خوب است.

مشاور رئیس جمهور حجم صادرات از مناطق آزاد در سال 92 را 190 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این رقم هم اکنون به یک میلیارد و 50 میلیون دلار در سال جاری افزایش یافته که رشد چشمگیری است.

این مقام مسئول ایجاد پنجره واحد در مناطق آزاد را یک ضرورت دانست و گفت: شعار اوليه و مبناي وجودي مناطق آزاد در ايران حذف بروكراسي هاي اداري و تسريع در به حركت درآوردن امور اقتصادي و فعاليت هاي سرمايه گذاري بوده است و باید در این مسیر گام های موثر برداشت.

امام جمعه ماکو نیز در این آئین منطقه آزاد ماکو را نگین شهرهای آذربایجان غربی خواند و گفت: مردم منطقه نظام و انقلاب را دوست دارند و هرجا لازم بوده از جانشان نیز مایه گذاشته اند لذا خدمت به این مردم عبادت است.

حجت الاسلام ایوب رنجبری اقدامات انجام شده در منطقه آزاد ماکو را قابل قبول و خوب ارزیابی کرد و گفت: مدیریت جهادی مهندس فروزان در توسعه زیربنایی این منطقه، خواست مردم بود که امروز محبوبیت وی بخاطر اقداماتشان است.

وی از مسئولین خواست با توجه به اینکه منطقه یک منطقه مرزی و محروم است و مردم از طریق کسب و کار مرزی مماشات و گذران زندگی می کنند در خصوص بالا بردن نرخ عوارض خروج و برخی تمهیداتی که به کوله بران دیگر مناطق در نظر گرفته شده، اقدامی اساسی انجام دهند.

در این مراسم از تلاش های حسین فروزان مدیرعامل اسبق منطقه آزاد تقدیر و غلامرضا سلیمانی به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین