پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

دوره های فناوری های پیشرفته ساخت و کاربرد فناوری نانو در صنعت ساختمان برگزار شد

دوره های تخصصی کاربرد فناوری نانو و همچنین فناوری های پیشرفته ساخت در صنعت ساختمان با شرکت مهندسان، فارغ التحصیلان و دانشجویان منطقه، پنجشنبه و جمعه 30 و 31 فروردین ماه 97 برگزار شد.

طبق سیاست های ابلاغی از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، مناطق آزاد موظف هستند نسبت به انتقال و ارتقاء فناوری های پیشرفته دنیا در حوزه های مختلف و طبق نیازسنجی های انجام شده، اقدام کنند.

در این راستا برگزاری دوره های تخصصی جهت ارتقاء سطح دانش علمی-فکری و ترویج نگاه کاربردی به تکنولوژی در سطح اساتید و فارغ التحصیان دانشگاهی و دانشجویان منطقه است.

سرپرست مرکز نوآوری و فناوری های پیشرفته منطقه آزاد ماکو گفت: با اشاره به اینکه قطار تکنولوژی در دنیای امروز با سرعت زیاد در حال طی مسیر و پیشرفت است اظهارداشت: یقینا هیچکس منتظر ما نخواهد بود فلذا ما نیز باید نقشی در تولید و ارتقاء فناوری در منطقه داشته باشیم.

سرپرست مرکز نوآوری و فناوری های پیشرفته سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: بر این اساس این مرکز با در نظر گرفتن رشته های تحصیلی دانشگاه های منطقه، استان، زیر ساخت ها و پتانسیل های موجود و همچنین نیازهای منطقه اقدام به احصاء و بررسی اولویت های توسعه ی فناوری در منطقه نموده است و در این راستا در حال مطالعات و اقدامات لازم جهت ارائه خدمات آزمایشگاهی و فنی از طریق انعقاد تفاهم نامه های مختلف با آزمایشگاه ها و پژوهشکده های فعال کشور جهت خدمت به مردم منطقه است.

وی ادامه داد: صنعت ساختمان با سهم 30 درصدی در اقتصاد کشور نقش غیر قابل انکاری در تولید و اشتغال منطقه دارد فلذا برگزاری کارگاه های کاربردی در خصوص استفاده از آخرین یافته های علمی، نرم افزاری و آزمایشگاهی جهت استفاده در این حوزه در منطقه امری ضروری است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده جهت ارتقاء شاخص های فناوری، این مرکز علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی و کاربردی برنامه های دیگری نیز خواهد داشت افزود:  این مرکز در نظر دارد از طریق برگزاری “ایده شو ها “و “فن بازارها” و استفاده از ” نوآوری باز”، نسبت به پویایی مراکز صنعتی منطقه و همچنین گسترش واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و نهایتا تولید اشتغال مبتنی بر دانش، کمک نماید.

سرپرست مرکز نوآوری و فناوری های پیشرفته سازمان در پایان افزود: نگاه مثبت و عالمانه مدیر عامل محترم سازمان جناب آقای دکتر سلیمانی به توسعه منطقه ای از طریق ایجاد اندیشکده با محوریت دانشگاه مادر استان (دانشگاه ارومیه) می تواند گامی موثر در جذب سرمایه های فکری و علمی استان های شمالغرب کشور و همچنین جذب شرکت های دانش بنیان در منطقه داشته باشد از این رو بنا به ارتباطات و بررسی های که این مرکز از قبل تدارک دیده است، آماده هستیم اقدامات لازم در این خصوص را نیز انجام دهیم.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین