پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

سی وچهارمین یادواره نکوداشت مقام معلم در منطقه آزاد ماکو برگزارشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آئین سی و چهارمین یادواره نکوداشت مقام معلم و استاد شهید مطهری به نقش آموزگاران در توسعه و پیشرفت منطقه اشاره کرد و گفت: پیشرفت و تعالی جوامع  از نظام آموزش و پرورش آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه  آموزش و پرورش باید رویکردش را متناسب با ویژگی های منطقه اش تنظیم کند افزود: چالش بزرگ اموزش و پرورش، سیستم یکسان اموزشی منطبق با مرکز کشور است در حالی که در تدوین برنامه های نظام آموزشی باید فرهنگ متفاوت مردمان بومی نیز در نظر گرفته شود.

وی بر لزوم مهارت آموزی بر اساس نیازهای منطقه با کمک هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و ادامه داد:  باید دانش‌آموزان دارای ایده‌های کارآفرینانه را شناسایی کرد و این ایده‌ها را پرورش دهیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه معلمان سهم بالایی در عرصه اخلاق و تربیت دانش آموزان دارند اظهار داشت: از سوی دیگر ارزش معلم در سخنان ارزشمند پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و در وصایای شریف امام راحل و مقام معظم رهبری برای همه روشن و مشخص است که دریایی از معنا و مفهوم را در پی دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ماکو نیز گفت:در دین مبین اسلام معلم از جایگاه بسیار والایی برخوردار است به طوری که شغل معلمی هم ردیف شغل انبیاء معرفی شده است و مقام معلم بالاترین مقام هاست.


حجت الاسلام ایوب رنجبری افزود:  امروز انتقال دانایی و تربیت نسل جدید کلید توسعه در هر جامعه‌ای است و نظام تعلیم و تربیت به عنوان رکن اصلی در این فرآیند از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.
فرماندار ماکو نیز در این مراسم بر قدرشناسی و ارج نهادن به معلمان تاکید گرد و گفت:  آموزش و پرورش نقطه عطف تغییر و تحول بوده که نیازمند عزمی جدی و ملی و تعامل ویژه دستگاه‌های اجرایی مربوطه است.

شاهین علیزاده با اشاره به اینکه معلمان از محبوب ‌ترین اقشار جامعه به شمار می ‌روند افزود: جایگاه معلمان در جامعه باید نهادینه شود و امروز شاهد آن هستیم که همه اقشار جامعه و دستگاه‌های اجرایی در هفته از مقام معلمان تقدیر و تشکر می کنند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین