پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با امام جمعه و فرماندار شوط

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با امام جمعه شهرستان شوط گفت: جایگاه فرهنگ اسلامی و ایرانی  یکی از اصلی ترین مقوله هایی است که در پیشرفت هر جامعه دخیل بوده و همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به جایگاه خاص ائمه جمعه در سطح جامعه ، گفت: نقش ائمه جمعه در فرهنگ سازی ، حل مشکلات و زمینه سازی اقدامات توسعه ای غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه  جذب سرمایه گذار برای رونق و توسعه منطقه و رفع مسأله اقتصادی مهم ترین نیاز منطقه آزاد ماکو است، افزود: همه مسئولان از جمله ائمه جمعه می توانند در راستای ایجاد فضای مساعد به منظور حضور و فعالیت سرمایه گذاران در سطح منطقه همکاری و تعامل کنند.

وی خطاب به امام جمعه شوط گفت: شما به عنوان زبان مردم درخواست‌ها و مشکلات آنان را به مسئولان منعکس می کنید که به عنوان یک فرصت در خدمت‌رسانی به مردم محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدهاشمی امام جمعه شوط نیز در این دیدار  با اشاره به اینکه پیوند میان مسئولان، مردم و ائمه جمعه فرصتی برای حل مشکلات است، اظهار کرد: بزرگترین معضل منطقه و کشور معضل بیکاری است.

وی اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی را از جمله پروژه تعریض جاده شوط  را خواستار شد و گفت: سیاست دولت باید، توسعه متوازنو مشارکت اجتماعی به صورت متعادل باشد  تا بتواند اجتماع را به سمت ساختن و توسعه هدایت کند.

*** فراهم شدن زمینه های ایجاد شغل در منطقه با رویکرد حمایتی سازمان منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با فرماندار شوط گفت: کشاورزی، دامپرورزی، باغداری، تجارت و بازرگانی، گردشگری و صنایع دستی از جمله ظرفیت های شهرستان شوط است که با حمایت و تقویت از این بخش ها می توان فرصت های شغلی فراوانی ایجاد کرد.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به تنظیم پکیج طرح های توسعه ای برای هر شهرستان با سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی ادامه داد: اندیشکده منطقه آزاد ماکو به منظور شناسایی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه تشکیل شده است و بزودی خروجی تصمیمات آن عملیاتی می شود.

وی طرح مشوق های بهبود فضای کسب و کار و ایجاد شغل به عنوان دیگر فرصت ایجاد اشتغال در این منطقه نام برد و گفت: توسعه گردشگری و جذب توریست تجاری و تفریحی به  منطقه پتانسیلی است که می تواند همچون کشورهای همجوار تحول اقتصادی را منجر شود.

وی پرهیز از تولید انفرادی را لازمه توسعه پایدار خواند و گفت: لازمه دست یابی به اقتصاد مبتنی بر توسعه پایدار در این منطقه تنها با تولید زنجیره ای (یعنی مجموعه ای ازشرکت ها و واحدهای صنعتی فعال دریک رشته صنعتی) محقق می شود و در این مسیر چاره ای جز حمایت و ایجاد مشوق سرمایه گذاری برای صنایع کوچک و متوسط نیست.

فرماندار شوط نیز در این دیدار نزدیکی شهرک صنعتی شوط به فرودگاه ، آماده شدن زیرساخت ها برای این شهرک به مساحت 91 هکتار که 52 هکتار آن تملک شده است تا کنون موفق به 80 میلیارد تومان جذب سرمایه گذار شده است.

وی از همراهی فرماندار با سازمان منطقه آزاد ماکو برای پیشبرد سیاست های دولت خبر داد و گفت: مجموعه ادارات شوط در جهت جذب سرمایه گذار همسو هستند و اتحاد و دوری از تفرقه از مزیت های مسئولین و مردم شوط است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین