پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مناطق آزاد تنها راه تنفس اقتصاد کشور است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت اقتصادی جهان امروز بسیار پیچیده و بغرنج شده است و با شرایطی سیاسی و اقتصادی در عرصه جهانی و منطقه ای، مناطق آزاد کشور تنها راه تنفس اقتصاد است.

به گزارش ایرنا، معصومه آقاپور علیشاهی عصر جمعه در جلسه کارگروه تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قشم افزود: هم اینک کارشناسان اقتصادی مناطق آزاد می توانند پیشنهادات خود را درباره مالیات و ارزش افزوده به نمایندگان کمسیون اقتصادی پیشنهاد دهند تا قبل از مصوبات نهایی تغییرات اعمال شود.
وی ادامه داد: در راستای تنقیح قوانین و مقررات اقتصادی نیز تا کنون بر اساس پیشنهادات و کارشناسی تیم های مربوطه قوانین مالیات وارزش افزوده از 800 اصل به 300 اصل کاهش یافته که تلاش می شود به 100 اصل تقلیل پیدا کند.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی از 23 نماینده تشکیل می شود و می توان پیشنهادات را به صورت طرح در مجلس مطرح و به قانون تبدیل کرد که این امر باعث می شود بسیاری از دیوانسالاری ها کاهش پیداکند و طرح سریعتر به نتیجه برسد.

 مجلس برای رفع مشکلات حوزه اقتصاد تلاش می کند

Image result for ‫عین اله شریف پور‬‎

دیگر عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: هیات تحقیق و تفحص مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجلس با هم افزایی 23 سازمان و برگزاری جلسات با کارشناسان مربوطه تلاش دارد تا با راهبردهای ممکن مانند قانون، آیین نامه، بخشنامه و دستورالعمل مشکلات موجود بر سر راه اقتصاد کشور را مرتفع کند.
عین اله شریف پور افزود: مجلس شورای اسلامی و هیات تحقیق و تفحص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جایگاه ضابط قضایی نیستند و وظایف پلیس را نیز ایفا نمی کنند.
وی ادامه داد: امروز در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تولید، اشتغال، صادرات مجدد، عمران، جذب سرمایه گذار به خوبی صورت می گیرد و البته باید مشکلات و تهدیدات خارجی را نیز مد نظر قرار داد.
نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی، مناطق آزاد بهترین بستر برای مدیریت اقتصادی کشور است و همین میزان جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در مناطق آزاد کشور نیز جای تشکر و تقدیر دارد.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون مناطق آزاد کشور در مسیر درست خود در حال حرکت است و اینکه وظایفی که برای آنها هدفگذاری شده بود تا کنون تحقق کامل پیدا نکرده است، دلایل دیگری دارد که باید بررسی شود.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین