پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

استفاده از توان علمی و تحقیقاتی بخش کشاورزی برای توسعه منطقه آزاد ماکو ضروری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: استفاده از ظرفیت ها و توان علمی، تحقیقاتی و توسعه ای استان در زمینه کشاورزی برای تحقق اهداف پیش بینی شده در منطقه آزاد ماکو ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در اولین جلسه کارگروه توسعه کشاورزی و دامپروری در عرصه منطقه آزاد ماکو که با حضور مدیرعامل این منطقه و هیئت همراه در سالن جلسات ساختمان شماره یک سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان اینکه به تناسب شاخص های توزیع اعتبار و جمعیت باید برای تحقق اهداف منطقه آزاد ماکو تلاش کنیم، افزود: در حوضه رودخانه ها و آبهای مرزی آذربایجان غربی تا پایان سال تعهد داریم از محل اعتبارات مهار آبهای مرزی استان تا پایان سال 97 حدود 61 هزار و 570 هکتار از اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شوند.

وی با اعلام اینکه آذربایجان غربی بعد از خوزستان از بین 11 استان مرزی کشور دومین استان کشور در زمینه اجرای طرح مهار آبهای مرزی است، ادامه داد: 30 هزار و 700 هکتار از طرح های مهار آبهای مرزی در منطقه آزاد ماکو در حال اجراست که تا پایان شهریور به بهره برداران تحویل داده می شود که با بهره برداری از آنها ظرفیت اساسی در منطقه ایجاد و موجب جذب سرمایه گذاری بیشتر می شود.

تولید سالانه 300 هزار تن محصول کشاورزی در منطقه ازاد ماکو

این مسئول با بیان اینکه در منطقه آزاد ماکو به تناسب سال های بارندگی مشکل چندانی از لحاظ تأمین آب کشاورزی نداشتیم، اظهار کرد: 250 تا 300 هزار تن محصول کشاورزی در منطقه آزاد ماکو تولید می شود که پیش بینی می شود با اضافه شدن امکانات و تجهیزات برنامه ریزی شده، این میزان تا 3 برابر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه توسعه مناطق آزاد از سیاست های دولت است، افزود: به دنبال اجرای طرح های بزرگ مقیاس کشاورزی مانند پرورش ماهی در قفس، گسترش کشت های متراکم گلخانه ای، اصلاح الگوی کشت، استفاده از نژادهای برتر دامی و دامپروری و استفاده از تسهیلات ارزان قیمت مصوب دولت در مناطق آزاد هستیم.
راه اندازی 3 شهرک کشت گلخانه ای، توجه ویژه به تفاهمنامه ایجاد دامداری 10 هزار رأسی گاو شیری در 5 فاز 2 هزار رأسی و ایجاد صندوق توسعه کشاورزی در منطقه آزاد از جمله مصوبات این جلسه بود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین