پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پروژه های عمرانی در دست اجرای سازمان منطقه آزاد ماکو متوقف نمی شوند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: علیرغم رکود اقتصادی و کاهش درآمدهای سازمان، هیچکدام از پروژه های عمرانی و زیرساختی در حال اجرا در منطقه آزاد ماکو متوقف نمی شوند و تمام تلاش مدیریت سازمان بر این است تا پروژه های نیمه تمام را به اتمام برساند.

غلامرضاسلیمانی درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو افزود: ساخت شهرک صنایع سبک واقع  در کمربندی ماکو بازرگان از جمله پروژه های در دست اجرای سازمان منطقه آزاد ماکو است که دیوار کشی به طول 4200 متر، احداث ساختمان های نگهبانی و سر در محدوده و اجرای روسازی محدوده 37 هکتاری با پیشرفت 80% در حال اجرا است.
وی ادامه داد: احداث جاده ماکو تا گیت، جاده شوط، جاده مرگنلر- پلدشت، بهسازی راه های روستایی حد فاصل روستاهای قره تپه تا قورشکاک نیز ازجمله پروژه های زیرساختی منطقه است که در حال اجراست.

دکتر سلیمانی با اشاره به احداث سالن های ورزشی در دست اجرای سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: سالن چندمنظوره بازرگان در زمینی به مساحت 1906.03 مترمربع با پیشرفت فیزیکی 94% ، سالن چند منظوره شوط در زمینی به مساحت 1906.03 مترمربع با پیشرفت فیزیکی 59% ، سالن کشتی شوط در زمینی به مساحت 823.73 متر مربع با پیشرفت فیزیکی 99% و سالن کشتی پلدشت در زمینی به مساحت 823.73 متر مربع با پیشرفت فیزیکی 71% اجرا می شود.

وی با اشاره به احداث و تکمیل ساختمانهای خدماتی بوستان امام خمینی ( ره ) نیز گفت: پروژه ساختمان های خدماتی بوستان امام خمینی (ره) شامل سه ساختمان رستوران، فست فود و اداری به ترتیب با زیربنایی به مساحت 1915.95 ،   668.16 و 360.06 متر مربع از زمستان 1395 آغاز گردید و هم اکنون پس از اتمام مراحل اجرایی آماده بهره برداری است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: پروژه آبگرم  شوط، پارک بانوان شوط و پروژه های در دست اجرای فرودگاه از جمله پروژه هایی هستند که امید است با تامین اعتبارات لازم بزودی شاهد بهره برداری از این طرح ها باشیم.

منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید راه اندازی و به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین