پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ناحیه صنعتی منطقه آزاد ماکو ایجاد می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ایجاد شهرک صنعتی در منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: توافقات اولیه جهت احداث این ناحیه صنعتی بین سازمان منطقه آزاد ماکو و نیز سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صورت گرفته است و تا یک ماه آینده شاهد عملیاتی شدن ایجاد این شهرک هستیم.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، صادق نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: زیرساخت‌های لازم توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در این ناحیه صنعتی ایجاد خواهد شد تا کارآفرینان داخلی و خارجی جهت فعالیت در آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این با تولیدکنندگان کشور ترکیه نیز صحبت‌ها و جلسات مختلفی مد نظر قرار گرفته است و به دلیل نزدیکی مرزی ماکو و ترکیه شاهد فعالیت واحدهای تولیدی از این کشور نیز خواهیم بود.

نجفی همچنین با اشاره به ایجاد بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور در نقطه صفر مرزی بانه اظهار کرد: با ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی شاهد کاهش میزان قاچاق خواهیم بود و از سوی دیگر با مونتاژ از واردات کالا و محصول تمام شده به داخل جلوگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: با ایجاد کارخانه‌های تولیدی که معاف از گمرک و مالیات هستند در این منطقه ویژه اقتصادی شاهد مونتاژ بهترین کالا و محصولات خواهیم بود و عمده فعالیت‌ها در حوزه تولید لوازم خانگی خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه دارای مساحت ۱۰۰ هکتاری است، گفت: واحدهای تولیدی متقاضی هر محصول و کالایی را که بخواهند به داخل یا خارج کشور عرضه کنند می‌توانند در این منطقه تولید کرده و با مونتاژ بهترین تولیدات از واردات محصول نهایی و نیز کالای تمام شده به کشور جلوگیری نمایند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین