پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

شهرک های لجستیکی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو ایجاد می شود

معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان شهرک های صنعتی و صنایع کوچک در همایش رونمایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو گفت: شهرک صنعتی و شهرک لجستیک در منطقه آزاد ماکو ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از ایران آنلاین، صادق نجفی افزود:  حضور وزارت صنعت، معدن و تجارت در این‌گونه همایش‌ها نشانه حمایت کامل این وزارتخانه از آن است.

وی ادامه داد: در شرایطی کنونی ما دو راه پیش رو داریم؛ یا با ترامپ همراه شویم و به جامعه ناامیدی را پمپاژ کنیم یا کنار مردم و اقتصاد کشور باشیم.

نجفی با اشاره به اهمیت صنایع خرد و متوسط گفت: یکی از استراتژی‌های ما حمایت از صنایع کوچک و متوسط است. طوری‌که رهبر انقلاب و رییس‌جمهور نیز در فرمایشات خود به این موضوع اشاراتی داشته‌اند و اقدامات ما و مناطق‌آزاد هم در این راستا است. مناطق‌آزاد می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها را برطرف کند، البته این در گروی عملکرد آگاهانه و با برنامه است.

رییس صنایع کوچک با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک ماکو گفت: از نظر موقعیت جغرافیایی در یکی از حیاتی‌ترین نقاط کشور قرار داریم طوری‌که تنها یک گام با صادرات و واردات فاصله داریم. این موقعیت و امنیت بالای این شهر به نوعی شاخصه اصلی این مرزداران کشور ما است.

وی ادامه داد: در کنار سرمایه گذاری های صورت گرفته در ماکو، در نظر داریم تا شهرک لجستیکی برای فراهم کردن امکانات اتصال به شبکه ریلی، دریایی و جاده‌ای را در بهترین نقطه ایجاد کنیم و اگر بتوانیم نزدیک به ۱۴۷ واحد را در شهرک صنعتی ماکو راه‌اندازی کنیم تقریبا بخشی از مشکلات ما حل خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: یکی از بخش‌های مورد تاکید پوشاک است که منطقه ظرفیت بالایی دارد. البته این بخش در مقایسه با کشور ترکیه و چین رقم مناسبی برای کشور ۸۰ میلیونی نیست. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز براساس تبصره ۶ قانون بودجه ۹۷ حمایت خود را از آن اعلام کرده است.

نجفی تصریح کرد: در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران ماکویی مقیم تهران داشتیم نزدیک به ۲۰۰ نفر آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری اعلام کردند که رقم بالایی است و منطقه هم بستر صادرات، واردات و تولید ارزش افزوده را دارد. از سویی مناطق آزاد کشور  یکی از مدرن‌ترین قوانین را دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد:  برای توسعه بهتر حرف اول و آخر را منطقه آزاد می‌زند و مقوله مهم هم سرمایه‌گذاری است طوری‌که در جلسه اخیر با سفرای کشورها داشتیم، بیشتر بر حوزه‌ی اقتصادی تاکید شد تا با سرمایه‌گذاری مبتنی بر اندیشه و برنامه نتایج مطلوب حاصل شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین