پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ایجاد نظام ثبت سفارش در مناطق آزاد

از هفته آینده نظام ثبت سفارش باتوجه به مقتضیات، در مناطق آزاد ایجاد می‌شود تا شاهد کمترین مشکل بر سر راه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی باشیم.به گزارش «دنیای اقتصاد» دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در همایش ملی رونمایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو با اعلام این مطلب گفت: سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری برای کشور دارای اهمیت استراتژیک است و صرفا در شرایط سخت نباید به دنبال مخاطبان خاص و سرمایه‌گذار باشیم.به گفته مرتضی بانک، هیچ سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود مگر آنکه بهره‌برداری از آن صورت بگیرد، براین اساس فراهم‌کردن سودآوری برای سرمایه‌گذار یک عنصر بدیهی است که باید آن را تضمین کنیم تا حس ناامنی به سرمایه‌گذار منتقل نشود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۰۰ واحد صنعتی با ایجاد اشتغال ۱۲۸ هزار نفر در مناطق آزاد ایجاد شده است. بانک با اشاره به شرایط تحریمی کشور گفت: تحریم‌های جدید یک واقعیت است و در این شرایط باید نگاهمان به سمت حمایت از سرمایه و سرمایه‌گذار معطوف شود و بسته‌های سیاستی دولت در همین راستا است.مشاور رئیس‌جمهوری در مورد اهمیت ایجاد بورس بین‌المللی در مناطق آزاد گفت: با توجه به نیاز ضروری به مبادلات مالی بین‌المللی تصمیم گرفته شد که ایجاد بورس بین‌الملل در مناطق آزاد مطرح شود که به‌عنوان بورس پنجم کشور خواهد بود و در شورای عالی بورس تصویب و مقررات اولیه برای سرمایه‌گذاری ایجاد شده است تا سرمایه‌گذاری مشترک داخلی و خارجی صورت بگیرد.

امیدواریم در سه یا چهار ماه آینده فعالیت رسمی آن اغاز شود. در این همایش مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: رویکرد جدید سازمان منطقه آزاد ماکو شناسایی محورهای توسعه و برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار و تسهیل ارائه خدمات به سرمایه گذاران بوده و با همین رویکرد حداقل زمان ثبت شرکت در منطقه به یک روز کاهش یافته است.غلامرضا سلیمانی فعالیت بین‌المللی فرودگاه ماکو و انجام پروازهای خارجی از این پایانه هوایی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو در تلاش برای تسهیل حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه است. وی همچنین به پیگیری اتصال منطقه آزاد ماکو به شبکه ریلی کشور از طریق تبریز اشاره کرد و ادامه داد: این شبکه ریلی از طریق منطقه آزاد ارس به شبکه ریلی کشور و از سمت چشمه ثریا به ترکیه وصل می‌شود.در همین حال معاون اقتصادی وتوسعه زیربنایی استانداری آذربایجان غربی نیز در این همایش ملی گفت: این منطقه با توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی باید به قطب تولید و صادرات کالا و تامین خدمات کشور تبدیل شود و تحقق آن نیازمند جذب سرمایه‌گذاری است.رضا حسینی با اشاره به هزینه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی تامین زیرساخت‌های لازم در حوزه آب و خاک این منطقه، ادامه داد: این میزان اعتبار با هدف توسعه کشاورزی مدرن در منطقه تامین می‌شود. وی با اعلام حمایت مسوولان استان و استانداری آذربایجان غربی از سرمایه‌گذاران در تمامی بخش ها، افزود: بهبود فضای کسب و کار و تسهیل تجارت مرزی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای حمایت از سرمایه‌گذاران در استان در دست اجراست.

از سوی دیگر مدیرعامل سازمان شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک در همایش رونمایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو با اشاره به اهمیت صنایع خرد و متوسط گفت: یکی از استراتژی‌های ما حمایت از صنایع کوچک و متوسط است و رئیس‌جمهوری نیز در فرمایشات خود به این موضوع اشاراتی داشته‌اند؛ اقدامات ما و مناطق‌آزاد هم در این راستا است، زیرا مناطق‌آزاد می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها را برطرف کندکه البته این در گرو عملکرد آگاهانه و با برنامه است. صادق نجفی ادامه داد: در کنار سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در ماکو، در نظر داریم تا شهرک لجستیکی برای فراهم‌کردن امکانات اتصال به شبکه ریلی، دریایی و جاده‌ای را در بهترین نقطه ایجاد کنیم و اگر بتوانیم نزدیک به ۱۴۷ واحد را در شهرک صنعتی ماکو راه‌اندازی کنیم تقریبا بخشی از مشکلات ما حل خواهد شد. این مقام مسوول تاکید کرد: یکی از بخش‌های مورد تاکید پوشاک است که در منطقه ظرفیت بالایی نیز دارد. البته این بخش در مقایسه با ترکیه و چین رقم مناسبی برای کشور ۸۰ میلیونی نیست اما وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز براساس تبصره ۶ قانون بودجه ۹۷ حمایت خود را از آن اعلام کرده است. نخستین همایش رونمایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو با حضور ۲۰۰ سرمایه‌گذار و با هدف معرفی ۱۶۰ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش‌های لجستیک، صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری به مدت دو روز در این منطقه برگزار شد.

.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین