پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

طرح جامع گمرک در بازرگان اجرا می شود

ناظرگمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه این طرح در دو فاز اجرا می شود اظهارداشت: فاز اول این طرح از ماه پیش آغاز شده و تا پایان سال آماده بهره برداری می شود.
به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از مهر، احمد برکابیان با بیان اینکه این طرح دو ساله است و تا پایان سال آینده به صورت کامل اجرا و بهره برداری می رسد افزود: برای اجرای این طرح ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
برکابیان با بیان اینکه بر اساس این طرح کلیه فعالیت ها و رویه های گمرکی در بازرگان دومین مرز بزرگ زمینی کشور به صورت الکترونیکی بوده و کامیون ها بدون توقف از طریق این مرز تردد خواهند کرد افزود: تجهیز مرز بازرگان به دستگاه های کنترلی پیشرفته نقش مهمی در تسهیل تجارت در یکی از بزرگترین مرزهای زمینی کشور خواهد داشت.
وی یکی از مهمترین ابزارهای کنترلی در گمرک را سامانه ها و سیستم های الکترونیکی موجود دانست و گفت: با اجرای این طرح جامع به کمک سامانه های هوشمند در گمرک، جزئی ترین اطلاعات ترخیص انواع کالا به لحظه قابل رهگیری است.
آذربایجان غربی تنها استان مرزی ایران با ترکیه است و ۵۵۰ کیلومتر مرز با این کشور دارد.
مرز بازرگان ماکو یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می رود؛ سرو و رازی در شهرستان های ارومیه و خوی دیگر مبادی رسمی استان با این کشور را تشکیل می دهد.
تردد روزانه کامیون از مرز بازرگان حدود ۷۶۰ دستگاه است و به طور میانگین روزانه ۴۹ دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی بازرگان تردد می کند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین