پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

برخی مدیران به خود تحریمی دامن می زنند

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو با بیان اینکه کشور نیازمند مدیران شجاع، دلسوز و متعهد است، گفت: متاسفانه عملکرد ضعیف برخی مدیران، کشور را دچار خود تحریمی کرده است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا سلیمانی روز دوشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در آذربایجان غربی با انتقاد از اینکه بروکراسی اداری در برخی مواقع مانع از توسعه در منطقه می شود، بیان کرد: مدیران آذربایجان غربی در اجرای برخی از مصوبه های دست و پا گیری که هنوز تکلیفشان مشخص نیست و در هیچ استانی اجرا نمی شود، متاسفانه پیش قدم هستند.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو می تواند دروازه ای برای توسعه منطقه و حتی کشور باشد، اضافه کرد: مسوولان استانی باید درک درستی از نقش این منطقه در توسعه استان داشته باشند.
سلمیمانی با اشاره به هماهنگ نبودن برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی در آذربایجان غربی با سازمان منطقه آزاد ماکو، گفت: علت مقاومت برخی مدیران در برابر تفویض اختیارات آنان به سازمان منطقه آزاد و روسای دستگاه ها در این منطقه هنوز مشخص نیست.
وی همچنین با اشاره به برخی سیاست های اشتباه گمرکی در منطقه آزاد ماکو، بیان کرد: گمرک باید خروجی منطقه آزاد به سرزمین های اصلی را کنترل کند نه اینکه واردات در قابل کالای همراه مسافر را محدود کند.
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو نقش رسانه ها در شناساندن ظرفیت های اقتصادی منطقه برای جذب سرمایه گذار را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: جذب سرمایه گذار خارجی برای توسعه منطقه به بی اثر شدن تحریم ها منجر می شود.
وی خبرگزاری ایرنا را در تولید حرفه ای محتوا پیش رو عنوان کرد و گفت: استفاده ایرنا از نیروهای جوان در پوشش اخبار و تولید محتوا ستودنی است و باید الگویی برای سایر مناطق باشد.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی نیز با تاکید بر اینکه اعتماد مردم نسبت به مسوولان نظام نباید خدشه دار شود، افزود: رسانه ها با اطلاع رسانی خدمات ارائه شده از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم، امید را در جامعه زنده کنند.
علیرضا فولادی بیان کرد: شبکه های اجتماعی غیر حرفه ای با دامن زدن به شایعات رسانه های معاند، ناخواسته به عنوان پیاده نظام استکبار جهانی عمل می کنند و این امر نیازمند آسیب شناسی است.
وی ادامه داد: ایرنای آذربایجان غربی طی ماه های اخیر توانسته است از لحاظ تعداد خبر در رتبه دوم کشور پس از مشهد مقدس قرار بگیرد و این پویایی و تکاپو ادامه خواهد داشت.
فولادی افزود: اطلاع رسانی دقیق، انتشار به موقع اخبار و امیدآفرینی از جمله سیاست های خبری این مرکز است و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی با جدیت برای تحقق اهداف متعالی کار می کنند.
به گزارش ایرنا در این جلسه راه اندازی دفتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در منطقه آزاد ماکو و تسهیل فعالیت های خبرنگاران این رسانه مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.
منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین