پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

عملیات اجرایی 2 طرح بوم گردی در منطقه آزاد ماکو آغاز شد

عملیات اجرایی 2 طرح اقامتگاه بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری باغچه جوق ماکو و تپه باشی شوط آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از ایرنا، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماکو، شوط و پلدشت روز یکشنبه در حاشیه کلنگ زنی این طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نخستین طرح بوم گردی با نام حاج هبت اله در روستای هدف گردشگری باغچه جوق ماکو و دومین طرح نیز با نام ملک سلیمان در روستای تپه باشی شوط با هدف حفظ محیط زیست و توسعه گردشگری روستایی و طبیعی اجرایی می شود.
علی خورابلو افزود: برای ساخت این طرح ها آورده هرکدام از سرمایه گذاران 2 میلیارد و 797 میلیون ریال و تسهیلات اعطایی برای آنها چهار میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: با بهره برداری از این 2 طرح بوم گردی برای 20 نفر به طور مستقیم و برای 25 نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، اقامتگاه های بوم گردی، نام خانه هایی است که در صنعت گردشگری ایران رواج پیدا کرده است؛ اقامتگاه های بوم گردی حال و هوای سنتی و بومی دارد و از گردشگران خارجی و داخلی میزبانی می کند.
امروزه اقامتگاه های بوم گردی مورد استقبال بی نظیر گردشگران خارجی قرار گرفته و به عبارتی آنان بیشتر به اقامت در اقامتگاه های بوم گردی و استفاده از غذاهای محلی و سنتی علاقه مند هستند.
منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین