پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پنجمین نمایشگاه توانمندی های بانوان منطقه آزاد ماکو گشایش یافت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: پنجمین نمایشگاه توانمندی های بانوان منطقه آزاد ماکو در راستای سیاست های حمایتی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو از مشاغل خرد و کسب و کار خانگی و معرفی توانمندهای اقتصادی بانوان منطقه، از روز سه شنبه 13 شهریور ماه به مدت 4 روز برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو؛ غلامرضا سلیمانی افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی برگزاری اینگونه نمایشگاه ها می تواند منشاء تولید و اشتغالزایی باشد همچنین در بازاریابی و معرفی دستاوردها و توانمندی های بانوان مفید واقع شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در زمینه‌های مختلف صنایع دستی، آشپزی، شیرینی پزی و خیاطی در 80غرفه برپاشد اظهار داشت: توسعه فعالیت های خرد و مشاغل خانگی بر اساس علم روز و برندسازی می تواند در توسعه بازار تولیدات در خارج از منطقه موثر واقع شود.

سلیمانی با تاکید بر اینکه  سازمان منطقه آزاد ماکو از مشاغل خرد و خانگی و صنایع کوچک چتر حمایتی خاصی در نظر گرفته است ادامه داد:این سازمان اهتمام ویژه ای برای شناسایی و توسعه ظرفیت های کسب و کار خانگی در جهت توسعه فرصت های شغلی، رقابت و ارتقا مدیریت کسب و کار خانگی از طریق پیوند با بنگاه های بالادستی و ایجاد تشکل های خوشه ای و زنجیره های تامین دارد و اقداماتی نیز در این خصوص انجام گرفته است.

قائم مقام مدیرعامل سازمان و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو نیز گفت: مهمترین راه برای حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی حمایت از خرید بوده و یکی از راه های حمایت از خرید برگزاری اینگونه نمایشگاه ها و عرضه فروش مستقیم است.

علیرضا نصیری مشاغل خرد و خانگی را عاملی مهم و ارزشمند درتقویت اقتصاد عنوان نمود و بر لزوم توجه جدی براین موضوع از سوی سایر ادارات و نهادهای کمکی دولت، تاکید کرد.

وی برند سازی و تلاش برای دسترسی به بازارهای خارجی را در تحقق شعار سال پراهمیت خواند و افزود: نمایشگاه یکی از زیرمجموعه های فعالیت شرکت سرمایه گذاری است و اینگونه نمایشگاه ها نقش مهمی در عرضه محصولات تولیدی برای بازارهای داخلی و خارجی دارند.

نصیری حمایت از توانمندی های بانوان را از سیاست های سازمان منطقه آزاد ماکو برشمرد و گفت: در شرایط حساس کنونی و فشار های اقتصادی و تحریم های آمریکا، حمایت از مشاغل خانگی و استفاده از ظرفیت های بانوان می تواند موثر واقع شود.

فرماندار شهرستان ماکو نیز یکی از راهبردهای اصلی اقتصادمقاومتی را حمایت از کالای ایرانی خواند و افزود:  برگزاری نمایشگاه‌هایی با محوریت کالاهای تولید شده در داخل یکی از اقدامات بسیار اثربخش در این حوزه است که می‌تواند در وضعیت رکود قدری به رونق بازار کمک کند.

شاهین علیزاده افزود: با برگزاري اين نمايشگاه بايد به عموم مردم در مورد کالاهاي ايراني اطلاع رساني مي شود و اگر مردم بدانند حمايت از کالاي ايراني ضامن استقلال و بقا کشور است خود به خود به سمت مصرف کالاي ايراني گرايش مي يابند.

این نمایشگاه در محل مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد ماکو از 13 تا 16 شهریورماه برپاست.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین