پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مسابقات آفرود قهرمانی کشور در منطقه آزاد ماکو برگزار شد

دومین مرحله از رقابت‌های آفرود قهرمانی کشور در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو در راند دوم مسابقات آفرود قهرمانی کشور 90 آفرودکار از سراسر کشور امروز و در منطقه آزاد ماکو پشت خط استارت قرار گرفتند.

علیرضا یگانگی، رئیس کمیته آفرود فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در مورد این رقابت‌ها گفت: این برای اولین بار است که مسابقات کشوری در ماکو برگزار می‌شود. رقابت امروز در 4 کلاس به طول یک و نیم کیلومتر برگزار می‌شود و هر ماشین 5 دقیقه زمان دارد. پیست بسیار ایمن و مطابق استانداردها و به صورت سرعتی و قدرتی طراحی شده است.

رئیس کمیته آفرود فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در مورد ترکیب شرکت کنندگان خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها 90 آفرودکار از استان‌های مختلف حضور دارند که تهران با 13 آفرودکار بیشترین شرکت‌کننده را دارد. مازندران با 8 شرکت‌کننده و استان‌های فارس و قزوین نیز با 4 و 8 آفرودکار در مسابقات حضور پیدا کرده‌اند. امسال برای اولین بار 6 شرکت‌کننده نیز از شهر میزبان یعنی ماکو پشت خط قرار گرفته‌اند و سایر استان‌ها نیز در این مسابقه نماینده دارند. همچنین 6 شرکت‌کننده خانم هم از 3 استان تهران، البرز و کردستان حضور دارند.

یگانگی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم ماکو از این رقابت‌ها گفت: حضور پرشور مردم ماکو در این مسابقات بسیار قابل توجه بود به نحوی که ساعاتی قبل از شروع مسابقه در اطراف پیست حضور یافتند و همچنان بر تعدادشان افزوده می‌شود که این موضوع اهمیت بسیاری دارد. علاقه‌مندی مردم به رقابت‌های آفرود نشان‌دهنده جایگاه این ورزش مهیج بین آنها است.

 

***برترین های مرحله دوم آفرود قهرمانی کشور در ماکو مشخص شدند

مسابقات آفرود قهرمانی کشور با معرفی برترین ورزشکاران  کلاس‌های چهارگانه به کار خود پایان داد.

رییس کمیته آفرود فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در کلاس یک /تا 2500 سی سی/ حسن کامکار از استان فارس، سیاوش عباسی از آذربایجان غربی و محمدرضا صبوری از قزوین به ترتیب اول تا سوم شدند.
علیرضا یگانگی افزود: در کلاس 2 /تا 3500 سی سی/ فرشاد ابراهیمی از قزوین به عنوان مقام نخست معرفی شد، امیر صفاری از مازندران به مقام دوم رسید و قاسم وکیلی از قزوین در جایگاه سوم ایستاد.
وی ادامه داد: در کلاس 3 /تا 4500 سی سی/ حسن بلوچیان از تهران اول شد، علیرضا پورشهید از فارس و سید حسن حسینی از خراسان رضوی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: در کلاس 4 یا آزاد نیز پوریا حسین، آفرودکار تهرانی قهرمان شد، سمیع‌الدین شجاعی مهر از همدان در رده دوم قرار گرفت و مهدی شهری از گلستان به مقام سوم دست یافت.
به گفته رییس کمیته آفرود فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی کشور در ماه های آینده این مسابقات به صورت بین المللی در منطقه آزاد ماکو با حضور کشورهای روسیه، ارمنستان، گرجستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، این دوره ازمسابقات با حضور 90 آفرودکار از سراسر کشور در چهار کلاس در منطقه آزاد ماکو به مدت یک روز برگزار شد .
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین