پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

حمایت بی سابقه از سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو / صدور مجوز سرمایه گذاری در عرض یک روز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با جمعی ازفعالین اقتصادی و صاحبان صنایع بندر مرسین ترکیه از حمایت بی سابقه این سازمان از سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: در صورت علاقمندی به سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو، با ارائه مدارک، مجوز اقتصادی ظرف یک روز صادر و از سوی دولت امنیت سرمایه گذاری را تضمین می کنیم.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به واگذاری زمین مورد نیاز به فعالان اقتصادی خارجی در صورت سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو افزود: با توجه به لزوم حمایت از سرمایه گذران داخلی و خارجی در مناطق آزاد و نقش پررنگ «زمین»، تغییراتی در وضعیت زمین برای سرمایه گذاران در مناطق ایجاد، فراز و نشیب ها با سرعت معقولی حل شده و فعالان اقتصادی می توانند با خیال آسوده، از امکانات محدوده منطقه آزاد، معافیت های 20 ساله مالیات بردرآمد و دارایی و معافیت های گمرکی بهره مند شوند.

وی با اشاره به آماده بودن انرژی ارزان و زیرساخت های سرمایه گذاری از جمله آب، برق، گاز و فیبرنوری از سرمایه گذاران ترک خواست تا به سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو اقدام کنند.

 

***سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع تبدیلی کشاورزی منطقه آزاد ماکو سودآور است

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد ماکو ، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع کشاورزی در منطقه را بسیار سودآور دانست و افزود: برای کشت گلخانه ای و احداث مراکز گردشگری، شرایط برای سرمایه گذاری آماده است.

او گفت: برندهای ترک در بازار ایران فروش خوبی دارند و با سرمایه گذاری در ماکو، مشکلات گمرک کم می شود لذا توصیه میکنم که برای ثبت برند در ایران  اقدام کنید.

 

***انتقاد تجار ترکیه ای از بالا بودن زمان ترخیص در گمرک بازرگان

فعال اقتصادی و بزرگترین صادر کننده موز به ایران از ترکیه نیز در این نشست گفت: در طول 25 سال همکاری با ایران خوشبختانه همکاری های برادرانه و خوبی با طرف های ایرانی داشتیم.

وی خواستار تداوم دیدار ها و مناسبات مقامات ایرانی با تجار ترکیه ای شد و افزود: یکی از مشکلات عمده ما فعالین حمل و نقل، ترانزیت و صادرات این است که زمانیکه از طریق ایران به ترکمنستان کالاهایی از جمله موز صادر می کنیم متاسفانه حداقل 6 روز در گمرک بازرگان معطل می شویم و این منجر به فرسوده شدن کالا می شود.

وی با بیان اینکه مسئولین گمرک کامیون های ایرانی را در اسرع وقت ترخیص می کنند افزود: تعداد آزمایش های شیمیایی و فیزیکی مواد غذایی در ایران 15 مورد و در ترکیه 12 بند است که این عدم هماهنگی و تناسب موجبات بروز مشکلاتی در ترخیص کالا از گمرک می شود.

این تاجر ترک اشاره به تسهیل تجارت انجام گرفته توسط منطقه آزاد ماکو در مرز بازرگان افزود: درصورت تامین امنیت مالی و ضمانت سرمایه توسط دولت ایران خیلی مشتاقیم در ایران سرمایه گذاری کنیم .

سرمایه گذار دیگر ترک نیز با بیان این که ‘بخش خصوصی در ترکیه قوی و با تجربه است و ایران نیز در راستای توسعه فعالیت بخش خصوصی تلاش کند گفت: باید برای برقراری تجارت با پول ملی بین دو کشور باید اقداماتی صورت گیرد  و با تحقق آن بخش خصوصی دو طرف با سهولت بیشتری با طرف مقابل خود به مبادلات تجاری خواهند پرداخت.

وی با اشاره به فضای مناسب کسب وکار در ایران، امنیت بالا در ایران، امتیاز بالای مناطق آزاد ایران گفت: بازار ایران فقط ایران نیست بلکه ایران مسیری برای دسترسی به بازارهای کشورهای فارسی زبان است. با توجه به حضوراروپایی ها وهندی ها در بازار ایران برای سرمایه گذاری، ما نیز آماده حضور در بازارهای ایران هستیم.

این سرمایه گذار ترک با یادآوری اینکه بین دو کشور مشکل ویزا وجود ندارد، گفت: تا 90روز می توان بدون روادید در ایران اقامت داشت. شرکت های پوشاک می توانند در ایران فروشگاههای زنجیره ای داشته باشند. از شرکتهای ترک در ایران استقبال می شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین