پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

توافقات اولیه برای همکاری سوختی بین منطقه آزاد ماکو و مرسین صورت گرفت

در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با مدیران بزرگترین شرکت نفتی و پتروشیمی منطقه آزاد مرسین زمینه های همکاری در زمینه سوخت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، در این دیدار غلامرضا سلیمانی گفت: ترکیه نزدیک به 18 درصد از نیاز گازی و 51 درصد از نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین می کند و راه اندازی کریدور و هاب سوخت بین منطقه آزاد ماکو و بندر مرسین می تواند برای هر دو کشور سودآور باشد.

وی با معرفی فرصت ها و مزیت های منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور افزود: ایران و ترکیه به عنوان 2شریک مهم تجاری و اقتصادی می تواند با توجه به منافع و فرصت های چشمگیر و پتانسیل های منطقه آزاد ماکو و منطقه آزاد مرسین، همکاری در اقتصاد انرژی، این همکاری ها را گسترش دهیم.

مدیر بزرگترین شرکت مخازن سوختی در بندر مرسین نیز گفت: ما در اندیشه تبدیل کشورمان به شاهراه تامین انرژی هستیم و در مسیر کسب منافع فراوان ترانزیت نفت و گاز حوزه های پیرامونی شرقی به سمت غرب گام های مهمی برداشته ایم.

وی افزود: این شرکت علاوه بر حمل و نقل و نگه داری انواع سوخت در زمینه واردات و صادرات و نگه داری انواع روغن های دانه های خوراکی فعالیت می‌کند.
مدیران شرکت سوختی هم ضمن استقبال از پیشنهادات همکاری مدیرعامل منطقه آزاد ماکو ضمن اعلام آمادگی برای ساخت مخازن در منطقه آزاد و همچنین اعلام آمادگی برای اجاره و در اختیار قرار دادن مخازن سوخت در بندر مرسین برای صادرات مورد نیاز ایران لیستی از محصولات پتروشیمی و نفتی مورد نیاز خود برای خرید ایران را ارائه دادند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین