پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منطقه آزاد ماکو و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی به منظور اجرای برنامه توسعه کسب و کارهای الکترونیکی و اشتغال پایدار در حوزه فن آوری ارتباطات و اطلاعات و توسعه زیرساخت های ارتباطی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این تفاهم نامه در راستای تجمیع ظرفیت سازمان منطقه آزاد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور پیاده سازی پروژه های تبیین شده با هدف توسعه و ایجاد اشتغال پایدار و هوشمند سازی اداره در منطقه ازاد ماکو منعقد شد.

وی با اشاره به توسعه کسب و کار نوین و الکترونیکی راهکار مهم اشتغالزایی است افزود: افراد خلاق و نوآور می توانند از طریق فناوری های نوین کسب و کاری را راه اندازی کنند و نه تنها خود بلکه برای عده ای کثیری درآمد زایی داشته باشد.

سلیمانی گفت:  خوشبختانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایده های جدید در بخش راه اندازی کسب و کارهای الکترونیک حمایت می کند.

 

*** طرح سیماک و G-naf در منطقه آزاد ماکو اجرا می شود

سلیمانی از اجرای طرح سیماک و G-naf در منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود:  اجرای 2 پروژه G-NAF و سیماک در کاهش فساد اداری، زمین خواری و افزایش سرعت و بهره وری در خدمت رسانی به مردم تاثیر بسیار زیادی دارد که پیرو تفاهم نامه با اداره کل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان این پروژه ها در منطقه با جدیت اجرا می شود.

وی تصریح کرد: عملیاتی‌ کردن سیماک برای صدور تمام مجوزهای ساخت و ساز املاک در سطح کشور در داخل و خارج شهرها و روستاها است که به صورت الکترونیکی، با شفافیت کامل و رعایت ضوابط اساسی و محاسبات صحیح و غیر قابل دخل و تصرف عوارض مربوطه انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،  مفهوم سامانه یکسان سازی آدرس های پستی (G-NAF) از اواسط تا اواخر دهه ۱۹۹۰ توسط شرکت PSMA استرالیا و برخی دیگر از سازمان‌ها در این کشور مطرح و اجرایی شد.
G-NAF در حقیقت شاخص معتبری از نشانی های مکان مرجع در سطح کشور استرالیا است در ابتدا این مجموعه داده شامل بیش از ۱۲.۶ میلیون نشانی تایید شده بود که هر یک از نشانی ها با دقت بالا اعتبار سنجی شده و شامل جزییاتی همچون محله، نام معبر، شماره پلاک و مختصات جغرافیایی منحصر بفرد ملک است.
G-NAF از طریق ایجاد ارتباط بین داده های متنی و مکانی نشانی های معتبر، دوباره کاری ها و خطاهای مرتبط با نشانی های جعلی و باطل را حذف و یا کاهش داده است.
این پروژه امکان بررسی و صحت‌ سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می ‌کند.
سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) نیز یک زیرساخت نرم‌ افزاری دانش ‌بنیان، یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک و تسهیل و تسریع کارهای مقدماتی سرمایه ‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است که ۱۵ تیرماه ۹۵ به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسید و در ۱۳ اردیبهشت ۹۶ به عنوان پروژه اولویت ‌دار اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا، ابلاغ شد.
اجرای این پروژه در کشور بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت و این وزارتخانه نیز در زیر مجموعه خود، اجرای آن را به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران واگذار کرد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین